Home Dossiers Design BNO lanceert podcastserie over zakelijke kant van de ontwerppraktijk

BNO lanceert podcastserie over zakelijke kant van de ontwerppraktijk

De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) heeft samen met Roel Stavorinus een podcastserie ontwikkeld over de zakelijke kant van de ontwerppraktijk. Designers Inc. is vanaf nu te vinden op Spotify. Elke twee weken verschijnt een nieuwe aflevering.

In Designers Inc. praat Roel Stavorinus met ontwerpers over hun samenwerking met opdrachtgevers, over strategie, ontwikkeling en groei en over hun eigen positionering en zichtbaarheid. Alle ontwerpdisciplines komen in de podcast voorbij: van grafisch ontwerp tot illustratie, van productontwerp tot webdesign. De gesprekspartners hebben een eigen bureau of werken zelfstandig, waar dan ook in Nederland. Niet elke aflevering is voor iedereen, maar voor elke ontwerper zijn er interessante afleveringen. In de eerste drie afleveringen komen Michelle Haak, Robert Bronwasser en Henry Handsome aan het woord.

Michelle Haak is een succesvolle ondernemende ontwerper uit Tilburg die ondanks haar jonge leeftijd inmiddels al haar 12,5-jarig jubileum vierde van haar studio Miesart, een creatief bureau voor merkidentiteit en strategie. In de podcast vertelt zij onder meer hoe ze erin slaagt grote opdrachtgevers voor zich in te nemen. Michelle Haak: “Doe meer dan je belooft, want daarmee wek je vertrouwen.”

Robert Bronwasser is een gevierd productontwerper met zijn eigen studio in Amsterdam-Noord. Zijn motto ‘enjoy everyday design' gaat over het genieten van alledaagse producten omdat ze goed ontworpen zijn. Maar zijn beste ontwerp is misschien wel de manier waarop hij zijn eigen praktijk heeft vormgegeven. Robert Bronwasser: “Het is veel makkelijker om klanten vast te houden, dan om nieuwe te winnen.”

Henry Handsome is een bureau voor ‘Clever Design' en werkt voor merken die groter willen worden. Gedreven door schoonheid en gevoed door ondernemerschap brengt Henry een combinatie van strategie en design. Hoe dat samengaat hoor je bij monde van Fanny Morriën en Roel Stevens, oprichters en respectievelijk creatief en zakelijk directeur. Henry Handsome: “Het gaat er bij mij in ieder geval wel om, om altijd te zoeken naar het vetste design. En dat is niet vanzelfsprekend voor strategische bureaus.”

www.bno.nl