Home Nieuws Black Glass by O-I: nieuwe technologie maakt verpakking in zwart glas toegankelijker

Black Glass by O-I: nieuwe technologie maakt verpakking in zwart glas toegankelijker

O-I-logoZwart is een constante inspiratiebron voor ontwerpers in alle sectoren. Het staat voor elegantie, mysterie en stijl – kenmerken waardoor consumenten zich keer op keer laten verleiden. Daarom presenteert O-I vandaag Black Glass by O-I. Dankzij een revolutionaire, nieuwe technologie wordt zwart glas toegankelijker voor alle segmenten van de voedings- en drankenindustrie. Het Mexicaanse biermerk Simpatico koos alvast resoluut voor zwart.

“De hoge kostprijs van zwart glas was totnogtoe een belemmering voor veel merkeigenaren en beperkte het gebruik ervan tot absolute luxeproducten. Dankzij de nieuwe technologie wordt de productie van zwart glas flexibeler en minder duur. Black Glass by O-I wordt zo beschikbaar voor de meer mainstream markten in gedistilleerd, bier, wijn en voeding”, vertelt Gilles Desheraud, Spirits Marketing Manager van O-I in Europa.

De nieuwe technologie verschilt sterk van de technieken die tot dusver werden gebruikt: feeder colouring om het glas te kleuren. “Behalve de prijs was ook de kwaliteit van zwart glas totnogtoe een probleem: met de traditionele machines kon men bepaalde kwaliteitscontroles niet uitvoeren omwille van de ondoorzichtigheid van de kleur. Men moest dan aanpassingen doen aan de productielijnen. Black Glass by O-I daarentegen kan, net als elke ander kleur, in de gewone productie worden ingepast. Met dezelfde snelheid en zonder specifieke aanpassingen aan de productielijnen.” De zwarte kleur van O-I doet de fles niet alleen opvallen, ze biedt ook een strategisch voordeel: het ondoordringbare zwart beschermt het product voor het licht.

Terwijl O-I in Europa is gestart met de ontwikkeling van verschillende projecten, is Black Glass by O-I in de VS al te vinden op het winkelschap. Het Mexicaanse biermerk Simpatico deed een beroep op de nieuwe technologie van O-I voor de herintroductie van zijn iconische fles in de VS. “Ons partnership met O-I begon 2 jaar geleden met de uitdaging om de eerste bierfles te ontwikkelen in zwart glas, zonder een beroep te doen op technieken zoals coating. Het nieuwe ontwerp is het resultaat van innovatie door O-I”, aldus J. Michael Bowers, President en CEO van Simpatico USA.

o-i-black

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.