HomeMachinesAandrijven en besturenBK Automation bespaart klanten kosten met service op afstand

BK Automation bespaart klanten kosten met service op afstand

BK Automation kan snel, efficiënt en kostenbesparend service bieden op afstand. Hiervoor zijn alle casepackers en palletizers van BK Automation standaard uitgevoerd met innovatieve software en optie op remote control. “We zijn in staat om direct het probleem vast te stellen en in de meeste gevallen ook direct op te lossen. We kunnen natuurlijk ook meteen iemand sturen, maar met de extra reistijd en kosten is dit minder efficiënt dan de remote control service”, vertelt Jasper van Mourik van BK Automation.

Met de nieuwste technieken kan BK Automation op afstand de PLC in de gaten houden, prestatieproblemen analyseren en indien nodig onmiddellijk aanpassingen doorvoeren. Jasper van Mourik legt uit wat hiervoor nodig is: “Tijdens de installatie van de machine wordt een router en camera geïnstalleerd. Met een VPN-verbinding hebben wij toegang tot de PLC van de machine en kunnen we de storingen beoordelen en indien nodig wijzigingen in het programma aan brengen of de operator uitleggen wat er verkeerd is gegaan. Zelfs met mechanische aanpassingen begeleiden wij de operator of technische dienst bij elke stap en controleren wij direct het gewenste resultaat.”

Zo herinnert Jasper van Mourik zich een storing bij een zeer hechte klant in de voedselverwerkende industrie. “Daar ontstond een botsing van de robotgrijper met de invoercassette. De robot is hierop beveiligd waardoor geen blijvende schade ontstond, maar na een machine-reset herhaald de situatie zich. Direct na het telefoontje van de operator werden de beelden teruggekeken. Er werd een fout product geconstateerd in de machine. Deze werd niet goed gedetecteerd door een sensor. Met een simpele afstelling werd dit probleem binnen een half uur opgelost”, blikt Jasper van Mourik terug.

De remote control service biedt overigens niet alleen toegevoegde waarde bij het oplossen van storingen. Jasper van Mourik: “Bijvoorbeeld bij het helpen met de bediening van de machine. Na de SAT en uitgebreide training van de operators kan het namelijk voorkomen dat er later vragen zijn over de bediening van de machine. Of wellicht heeft een nieuwe operator instructies nodig over de werking van de machine. Op afstand bieden we snel de juiste ondersteuning en ervaart de klant de ondersteuning van een team gespecialiseerde experts in plaats van één toegewijde servicemonteur.”

www.bkautomation.nl