HomeNieuwsBeurzen en evenementenBiobased krijgt prominente plaats op Empack in Utrecht

Biobased krijgt prominente plaats op Empack in Utrecht

empack-utrecht-2016-biobased

Steeds meer bedrijven kiezen voor biobased verpakkingen. De verduurzamingsplannen van de verpakkingsbranche zijn een belangrijk drijfveer hiervoor. Anderzijds kiezen merken zelf ook steeds vaker proactief voor duurzame alternatieven voor hun verpakkingen. Of het nu is vanwege het verminderen van de CO2 footprint, het verbeteren van het imago, het consumentenvertrouwen of de kosten, biobased verpakkingen hebben een enorme vlucht genomen. Volgens experts is dit de toekomst op verpakkingsgebied. Drie van ’s werelds grootste merken, Coca-Cola, LEGO en McDonalds zijn hier al volop mee bezig en zij zijn zeker niet de enige die deze ontwikkeling omarmen. Biobased verpakken was daarom samen met web retail packaging het hoofthema van Empack in de Jaarbeurs in Utrecht.

empack-2016-logoInnovatieLink, PEFC en de organisatie van Empack hebben de handen ineen geslagen om samen biobased innovaties in de verpakkingsmarkt te stimuleren. Speciaal voor dit actuele en belangrijke thema was het Biobased Village gecreëerd, waar de bezoeker potentiële partners en informatie kon vinden voor biobased verpakken. Ook was er een inspirerende expositie te vinden van biobased en PEFC gecertificeerde verpakkingen. Het onderwerp werd verder uitgediept door InnovatieLink en PEFC met een speciaal georganiseerde sprekersprogramma. Het Biobased Village werd mede mogelijk gemaakt door Braskem, voorloper en producent in natuurlijke kunststoffen voor verpakkingen.

Kijk voor meer informatie op www.empack.nl of klik hier voor een overzicht van al het nieuws dat we in aanloop naar de beurs hebben gepubliceerd over exposanten en de noviteiten en producten die zij op Empack Utrecht toonden.