Bio4Pack wint tweede prijs bij Global Bioplastics Awards 2018

Dat Bio4Pack met de introductie van composteerbare vleesschaaltjes voor vers vlees een opmerkelijk product op de markt heeft gezet, werd al snel duidelijk toen het schaaltje een belangrijke rol speelde in een tv-commercial van de COOP. Dinsdag 4 december werd tijdens de European Bioplastics Conference in Berlijn een volgend hoofdstuk aan het succes van het composteerbare vleesschaaltje toegevoegd door de toekenning van de tweede prijs bij de Global Bioplastics Award 2018.

De jury van de Global Bioplastics Awards had de keuze uit een grote diversiteit aan inzendingen komende uit de gehele wereld. De tweede prijs werd echter aan de composteerbare vleesschaaltjes toegekend omdat de jury van mening is dat Bio4Pack met deze verpakking een op het oog relatief eenvoudig product op de markt heeft gezet, maar dat impact hiervan zeer groot is. Het schaaltje heeft al voor veel publiciteit op televisie voor een bioplastic verpakking gezorgd, maar ook diverse grote retailorganisaties hebben interesse in deze verpakking getoond. De composteerbare verpakkingsoplossing voor vers vlees kan hierdoor een belangrijke bijdrage leveren aan het opschalen van de toepassing van PLA en daarmee de business case voor deze verpakkingsvorm nog interessanter maken.

“We zijn trots en blij met deze aansprekende prijs. Het is een beloning voor het vele werk dat door ons, maar ook onze partners in dit product is gestoken. De verpakking is een voorbeeld van de wijze waarop hernieuwbare grondstoffen op een hoogwaardige manier toegepast kunnen worden en tegelijkertijd zorgen voor een significante CO2-reductie ten opzichte van de traditionele vers-vleesverpakkingen. Het winnen van de tweede prijs motiveert ons om nog meer energie in productontwikkeling te steken zodat nog meer productcategorieën gebruik kunnen maken van verpakkingen die bijdragen aan een circulaire economie”, aldus Patrick Gerritsen, CEO van Bio4Pack.

www.bio4pack.com