HomeNieuwsBedrijven en personenCarrefour lanceert discount-huismerk voor 200 producten

Carrefour lanceert discount-huismerk voor 200 producten

Carrefour lanceert ‘Carrefour Discount', een nieuw merk voor 200 producten tegen hard-discountprijzen. Met Carrefour Discount wil de supermarktketen sterker staan in de strijd om de consument, die steeds meer naar huismerken grijpt. Zo is een op de vier verkochte producten bij de supermarktketen vandaag van het huismerk.

Het nieuwe assortiment Carrefour Discount omvat zowel voeding als parfumerie- en verzorgingsproducten en werd voorgesteld in Puurs. Met het lage prijsgamma Carrefour Discount wil de supermarktketen in het huidige economische klimaat volop inspelen op het gewijzigde verwachtings- en bestedingspatroon van de klant. “Die wenst immers op elk moment een persoonlijke keuze te kunnen maken”, aldus Carrefour, “gaande van discountproducten voor alledag tot meer luxueuze producten voor speciale momenten”.

Carrefour maakt zich sterk dat het met de introductie van het nieuwe productgamma “vanaf nu dan ook mogelijk is om alle aankopen in één winkel te doen, ongeacht segment of moment”. Carrefour stelt trouwens vast dat klanten almaar meer distributeursmerken kopen. “Vandaag omvat zowat 75 procent van de kassatickets minstens een product van het merk Carrefour, een cijfer dat significant hoger ligt dan een jaar geleden”, klinkt het bij Carrefour.

“Bovendien koopt zowat elke klant over een periode van 3 maanden producten van het merk Carrefour, wat erop wijst dat het distributeursmerk zijn weg naar alle lagen van de bevolking heeft gevonden. Tegen deze achtergrond is een verdere groei van dit assortiment logisch. Met Carrefour Discount wil Carrefour zijn klanten oplossingen bieden om hun dagdagelijkse uitgaven te helpen beheren en tegelijk toch te kunnen profiteren van de kracht van een sterk merk”, luidt het nog.

Het Carrefour Discount-gamma omvat meer dan 200 referenties. Onder meer yoghurt, badschuim, charcuterie, koffie, fruitsap, gepelde tomaten, bladerdeeg, shampoo, roze garnalen, luiers, zakdoekjes en varkenskoteletjes liggen in Carrefour Discount-versie in de winkelrekken. Ze krijgen een witte, herkenbare verpakking waarop informatie over de dagelijkse voedingsrichtlijnen is opgenomen.

Het totale Carrefour-gamma omvat 5.000 voedings- en 6.000 niet-voedingsproducten. In 2008 verkocht Carrefour één miljard producten van het eigen merk.

Bron: Belga/Vilt.be