HomeThema'sEmpack Gorinchem 2024Bandall showt oplossingen die leiden tot reductie verpakkingsmateriaal

Bandall showt oplossingen die leiden tot reductie verpakkingsmateriaal

Dat de verpakking een belangrijke bijdrage levert aan de merkbekendheid en positionering van een product is geen nieuws. Maar er is steeds meer vraag naar duurzame verpakkingen. Banderolleren kan een oplossing zijn.

Minder verpakkingsmateriaal, minder afval, minder plastics, minder energieverbruik; dat zijn de hoofdthema’s als het gaat om het verduurzamen en opschonen van de verpakkingsindustrie. De banderol kan een bijdrage leveren: het biedt een duurzaam en opvallend verpakkingsconcept.

De transitie naar duurzaamheid in de verpakkingsindustrie vindt op grote schaal plaats. Nieuwe verpakkingsconcepten bestaande uit duurzame en/of minder materialen. Concessies worden gedaan in design. Wat betekent dat voor de verpakking en branding van een product? Zijn creatieve designs nog wel mogelijk? Valt het product dan nog wel voldoende op?

Duurzaamheid en branding gaan uitstekend samen volgens Bandall en Optimum Group Max Aarts. Door te kiezen voor een banderol wordt tot wel 80% minder verpakkingsmateriaal gebruikt. Een papieren banderol kan daarnaast milieubelastende materialen als krimpfolie, omdozen of zelfklevende etiketten volledig vervangen. Een banderol is volgens Bandall dus een hele duurzame, groene keuze. De banderol is voorzien van hoogwaardige bedrukking, waardoor er niet alleen voldoende ruimte is voor informatiedragers, maar er ook een uniek en opvallend design kan worden gebruikt om een product te laten opvallen en te onderscheiden van de rest. Deze unieke combinatie van vooraf ontworpen en bedrukte banderollen en Bandalls expertise in banderolleertechnieken staat bekend als “Branding by Banding”.

Branding by Banding is volgens Bandall de perfecte formule om op een duurzame, opvallende en onderscheidende wijze zowel food- als non-food producten te verpakken. Consumenten willen duurzame verpakkingen en kiezen voor duurzame merken. Merken willen dat hun producten opvallen. Hoe beter, hoe groter de kans dat het opvalt tussen andere producten in het schap! Duurzaam + branding = omzet.

Tijdens Empack in Gorichem kunnen beursbezoekers alles te weten komen over Branding by Banding. Ook showt machineproducent Bandall diverse (volautomatische) banderolleeroplossingen die leiden tot reductie van verpakkingsmateriaal, meer efficiency en algehele kostenverlaging. Bezoek Bandall samen met Optimum Group Max Aarts op stand C128.

www.bandall.com