Arla Foods Nederland heeft in 2014 288 miljoen liter zuivel geproduceerd, een stijging van 13 procent ten opzichte van 2013. Een belangrijk thema voor Arla Foods in 2014 was het tegengaan van voedselverspilling.
Arla Foods kijkt niet alleen naar de effecten van de eigen activiteiten op het milieu en de samenleving, maar ook naar die van leveranciers, afnemers en consumenten. De onderneming daagt partijen uit om gezamenlijk verantwoordelijkheid te nemen voor duurzaamheid in de keten: van koe tot klant.
Arla Foods zet zich actief in om verspilling van zuivelproducten tegen te gaan en heeft hiertoe twee innovaties op de markt gebracht. In 2014 heeft Arla Foods een nieuwe verpakking met vouwlijnen geïntroduceerd waarmee het makkelijker wordt om ook het laatste restje yoghurt of vla uit de verpakking te krijgen. En in januari 2015 heeft de zuivelonderneming Melkunie Versfilter op de markt gebracht. Dat is verse melk die na opening aantoonbaar 7 dagen lang fris en vers blijft waardoor er minder melk wordt weggegooid.
“Voedselverspilling is een thema waar wij als voedselproducent echt impact kunnen hebben. Wij hebben de kennis en technologie in huis waardoor wij het verschil kunnen maken. Wij produceren voedsel. Voor consumenten. Niet voor de gootsteen”, aldus Bas Padberg, Managing Director Arla Foods Nederland.
Kijk voor meer informatie op www.arla.com.
Bron: Nijkerk Nieuws