HomeNieuwsBedrijven en personenArla focust op zuivelproducten voor retail met wereldwijde investeringen

Arla focust op zuivelproducten voor retail met wereldwijde investeringen

Zuivelconcern Arla gaat dit jaar 335 miljoen euro investeren in haar productievestigingen over de hele wereld. Hiermee wil het bedrijf de komende jaren meer focussen op de verwerking van melk tot producten voor de retail en minder op de bulkmarkt. De investering moet een van de hoogste in de geschiedenis van het concern worden, zo laat Arla weten in een persbericht.

De investeringsplannen passen in de ‘Strategy2020' van Arla en de top van het concern keurde de plannen onlangs goed. Met de nieuwe en verbeterde producten wil Arla zich voornamelijk richten op belangrijke markten in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Zweden en Finland. Tevens wil het zuivelconcern uitbreiden naar groeimarkten buiten de Europese Unie.

Een belangrijke groeimarkt voor Arla is de foodservice-industrie, zo meldt Nieuwe Oogst in een artikel op haar website. Het concern investeert daarom 18 miljoen euro in haar Deense mozzarellafabriek Rødkærsbro Dairy. Daarmee wil het de internationale pizza-industrie nog beter gaan bedienen.

Kijk voor meer informatie op www.arla.nl.

Bron: Nieuwe Oogst