Het populaire deodorantmerk Nivea heeft een nieuwe look voor haar vrouwelijke assortiment gekregen. De slanke spuitbus is ontworpen door Beiersdorf en vervaardigd door Ardagh Group.
Het drie jaar durende herverpakkingsproces, een van de belangrijkste marketingprojecten in de geschiedenis van het merk, is in alle stadia zorgvuldig beheerd om te voldoen aan geavanceerde technische vereisten en klantspecificaties. Het ontwerp is uitgebreid op de markt getest op reacties van consumenten. De gunstige respons heeft bijgedragen aan de recente succesvolle lancering in Europa.
Bernhard Meier, commercieel directeur bij de metaalafdeling van Ardagh, lichtte toe: “Met onze aloude klant Beiersdor onderzochten we verschillende technologieën op het snijvlak van spuitbusproductie. Dientengevolge geloven we dat we nieuwe normen hebben gesteld voor hoogwaardige metalen verpakkingen voor de consument van vandaag.”
Klaus-Peter Stange, Global Packaging Research & Development bij Beiersdorf, voegde hieraan toe: “Het vinden van een optimale productieoplossing voor dit slanke nieuwe ontwerp was cruciaal en we zijn erg tevreden met de resultaten van een zeer complex maar lonend project. Ardagh's streven naar uitmuntendheid in dit hele project werd zeer op prijs gesteld.”