HomeDossiersDesignAmerikaanse bierbrouwer geeft ontwerpers volledige creatieve vrijheid

Amerikaanse bierbrouwer geeft ontwerpers volledige creatieve vrijheid

Bij de woorden ‘IPA' en ‘blik' wordt niet snel gedacht aan de Amerikaanse bierbrouwer Famille Rue, bekend van The Bruery en Bruery Terreux. De brouwerij denkt daar echter anders over en komt met een nieuw merk op de markt: Offshoot Beer Co. Dit biermerk richt zich volledig op bieren met een hoger hopgehalte, voornamelijk IPA's en Double IPA's, in blik en in een gelimiteerde oplage. Iedere maand wordt er een nieuwe smaak met bijbehorende verpakking gelanceerd. Famille Rue heeft volledige creatieve vrijheid gegeven aan haar ontwerpers. Iedere maand is een andere historische ontwerper van Famille Rue verantwoordelijk voor het drukken van een stempel op ‘hun' serie blikjes.

Deze keuze past prima bij de eigenzinnige brouwerij uit Orange County, Californië. De brouwerij heeft namelijk altijd beloofd nooit een eigen IPA te zullen maken. “We wilden ons focussen op het creëren van smaak in plaats van het maken van bier binnen een bepaalde stijl. Veel van onze bieren hadden we nooit kunnen creëren als IPA’s een belangrijk onderdeel van ons portfolio waren geweest in de beginjaren”, licht Famille Rue haar opmerkelijke ommezwaai toe.

“We hebben ons altijd aan onze beloftes gehouden en dat zullen we blijven doen… voor het overgrote deel. We hebben immers nooit beloofd niet met een compleet nieuw merk voor in blik verpakte IPA's te komen.”

Kijk voor meer informatie op www.thebruery.com.