HomeDossiersE-commerceAmazon verpakt efficiënter en bespaart materiaal met AI

Amazon verpakt efficiënter en bespaart materiaal met AI

Voor de honderden miljoenen artikelen die Amazon verkoopt, van een kampeertent tot een vakantietrui, is de doos of mailing die bij de klant thuiskomt waarschijnlijk met de hand geselecteerd door kunstmatige intelligentie (AI).

De Package Decision Engine, een AI-model dat Amazon heeft ontworpen en gebouwd, kan voor elk item dat het leert het meest efficiënte type verpakking bepalen, waardoor het aantal kartonnen dozen, luchtkussens, tape en mailers dat wordt gebruikt om aankopen te verzenden, wordt verminderd aan klanten. Het model is een belangrijk voorbeeld van hoe het bedrijf AI gebruikt om zijn duurzaamheidsdoelstellingen sneller te verwezenlijken, terwijl het ook helpt het aantal verpakkingen te verminderen, leveringen efficiënter te maken en ervoor te zorgen dat producten tijdens de levering beschermd blijven. Samen met andere verpakkingsinnovaties heeft het model Amazon geholpen sinds 2015 wereldwijd meer dan 2 miljoen ton verpakkingsmateriaal te vermijden.

Het multimodale AI-model is gebouwd op de Amazon Web Services (AWS)-cloud en kan voorspellen wanneer een duurzamer product zoals een deken geen beschermende verpakking nodig heeft, of wanneer een potentieel kwetsbaar item zoals een set borden misschien een studiedoos nodig heeft. Het maakt gebruik van een combinatie van diepgaand machinaal leren, natuurlijke taalverwerking en computervisie, en leert voortdurend over de steeds evoluerende verpakkingsopties van Amazon. De beslissingen van Amazon zijn volgens wetenschappers van Amazon empirisch accuraat, wat betekent dat het bedrijf het grootste deel van de tijd de meest efficiënte pakketkeuze voorspelt.
Een infographic over de Package Decision Engine van Amazon.

Het verminderen van verpakkingsafval is een belangrijk onderdeel van Amazons doel om een ​​duurzamer bedrijf te worden, maar het kiezen van de meest efficiënte, optimale hoeveelheid verpakking die zowel afval vermindert als producten beschermt, kan een uitdaging zijn. Bovendien bevat de productcatalogus van Amazon honderden miljoenen artikelen, en deze groeit en verandert voortdurend, naast regionale en landspecifieke producten over de hele wereld.

Voorafgaand aan het gebruik van AI gebruikten Amazon-medewerkers fysieke tests op individuele producten om te bepalen hoe de verpakking kon worden geoptimaliseerd, maar dat duurzaamheidswerk onmogelijk op te schalen was door menselijke inspanningen alleen. De Package Decision Engine heeft geholpen delen van dit werk te automatiseren, waardoor Amazon-medewerkers zich konden concentreren op het aanpakken van andere duurzaamheidsuitdagingen.

“We wilden snel de meest efficiënte verpakkingsoptie voor elk artikel kunnen identificeren en tegelijkertijd kunnen voorspellen hoe veilig elk product zou worden verzonden”, zegt Kayla Fenton, senior manager van technologische producten bij het Packaging Innovation-team van Amazon, dat bestaat uit onderzoekswetenschappers en technische programma's. beheerders. “Het gebruik van AI via de Package Decision Engine heeft ons in staat gesteld om ons werk op het gebied van verpakkingsefficiëntie snel op grote schaal te verbeteren, en het heeft zo goed gewerkt dat we deze technologie in de bredere mondiale voetafdruk van Amazon implementeren.”

www.aboutamazon.com