ALL4PACK Paris 2018 bevestigt begin revolutie verpakkingssector

Marktveranderingen als gevolg van wet- en regelgeving en milieueisen, de nieuwe behoeften van de B2B- en consumenten omnichannelhandel en de kansen die de industrie 4.0 biedt, waren enkele van de vele actuele thema’s die aan de orde kwamen op de internationale verpakkingsbeurs ALL4PACK Paris 2018 die van 26 t/m 29 november werd gehouden in Parijs.

ALL4PACK Paris 2018 bood dit jaar een uitgebreid en rijk beursprogramma en een gevarieerd aanbod aan evenementen die de dynamiek van de ontmoetingen tussen exposanten en bezoekers verder heeft versterkt. Deze beurseditie werd door de aanwezigen gewaardeerd om de kwaliteit van de uitstraling van de beurs maar met name om het niveau van de bezoekers die met gerichte projecten en investeringen kwamen. De 1.100 Business Meetings georganiseerd door ALL4PACK (dit waren in 2016 nog 500 meetings), versterkten de relatie tussen de opdrachtgevers en de exposanten.

ALL4PACK Paris 2018 in cijfers: de vakbeurs bracht zoals verwacht in totaal 79.000 professionals bij elkaar, waaronder 1.350 exposanten en hun teams. De eerste twee beursdagen werden gekenmerkt door een sterke internationale aanwezigheid van bijna 35% internationale bezoekers, waaronder 21% afkomstig uit de regio Afrika. In totaal zijn er meer dan 60 landen en buitenlandse delegaties vertegenwoordigd, waaronder Cuba, Duitsland, Israël, Japan, Taiwan en Turkije. Van de Franse bezoekers kwam 35% uit de regio Parijs en 65% van daarbuiten.

Het conferentieprogramma was met 25 conferenties en meer dan 80 sprekers doelbewust selectiever en richtte zich op de belangrijkste actuele en nieuwe vraagstukken met zeer hoge bezoekersaantallen.

Het forum Creative Lounge vervulde de rol van inspirator en inzichtgever door middel van de verschillende selecties, zoals de ALL4PACK Innovation Awards, de SIAL Innovation Selection, de finalisten van De Gouden Noot, de winnaars van het Pack The Future concours en de samenwerkingspartner van ALL4PACK, CREAPILLS, met een productselectie en video’s. Deze exclusieve nieuwe ruimte bracht het thema “Share your creativity!” van All4PACK 2018 tot leven.

Zestien startups kregen op het Startup Forum de gelegenheid om innovatieve totaalconcepten te presenteren, te pitchen en om waardevolle contacten te leggen met besluitvormers in het verpakkings- en intralogistieke ecosysteem. De feedback van de deelnemende bedrijven op het Startup Forum waren over het algemeen zeer positief.

Nog een primeur voor ALLPACK Paris 2018: de internationale polyethyleentereftalaat (PET) top, waarvan voor het eerst een editie in Parijs werd gehouden, was gericht op de circulaire en solidaire economie, eco-design en technische ontwikkelingen op het gebied van thermovormen en pre-stretching. Van grondstoffenleveranciers tot recycleerders, verpakkingsfabrikanten en klanten, de Europese conferentie over PETnologie bracht alle belanghebbenden in de industrie samen. De feedback van de organisatoren Barbara en Otto Appel en de aanwezigen was zeer positief.

Een andere indicator voor de kwaliteit van het evenement is dat al meer dan 200 exposanten hun stand voor de volgende editie hebben geboekt.

www.all4pack.com

DELEN