HomeNieuws"Aardappelen steeds vaker in portie- of speciaalverpakkingen"

“Aardappelen steeds vaker in portie- of speciaalverpakkingen”

De afzet van tafelaardappelen stagneert. Om niets van de markt te verliezen zetten verpakkers diverse middelen in. Zo wordt in plaats van grootverpakkingen steeds vaker gekozen voor portie- of speciaalverpakkingen. In de meeste gevallen gaat het om kleinverpakkingen met speciale aardappelen, geselecteerd op smaak, herkomst of bereidingswijze.

Volgens marketing manager Claris ten Napel van inpakbedrijf Leo de Kock is het volume verse aardappelen de laatste jaren gestaag gedaald met gemiddeld 1 tot 2% per jaar. Redenen om minder aardappelen te eten zijn er niet echt, behalve de kwaliteit. Verpakkers proberen dan ook vooral goede kwaliteit te blijven leveren. Dat kan via niches, waarmee verpakkers toch rendement kunnen behalen.

Kijk voor meer informatie op www.leodekock.nl.

Bron: Profnews
Foto: AGF.nl