2009 was een jaar vol mooie en nieuwe verpakkingen. Fonk zette de beste, mooiste en spannendste verpakkingsontwerpen van 2009 op een rijtje. Tot de ontwerpen behoren verpakkingen van Heinz, Gummo en Dr. Oetker. Hiervoor werden diverse bureaus ingeschakeld.
Design Bridge ontwierp voor Heinz de verpakking voor de soep die het merk vorig jaar introduceerde. Het werd soep in een glazen fles, passend bij de ketchup die Heinz al jaren verkoopt. Design Bridge ontwierp ook de flessen van SKOL voor de Roemeense markt. Het oude bruine flesje met een label in goud en rood is nu een fris en stoer groen ontwerp met rood en metallic etiket. Vos Libert communicatie uit Leeuwarden ontwierp het unieke productconcept HearlikFeans, een gevarieerd aanbod snoepjes met sc Heerenveen-uitstraling.
Gummo introduceerde de Gookie, een koekje met een hart. SOGOOD kreeg de opdracht de verpakkingen van de dessertsauzen van Dr. Oetker te herzien. HEMA mag volgens Fonk ook niet ontbreken in de lijst met verpakkingsdesigns voor chips en andere zoutjes, ontworpen door Studio Kluif uit Den Bosch. Mountain Design ontwierp voor Hertog de verpakking voor een nieuwe smaakvariant ijs en PROUDdesign ontwierp de verpakking voor Delicious, de nieuwe opvallende premium lijn van Cruesli.
Bron: Fonk/Prof News