HomeKennisbankMarktinformatieDirecteur Thuiswinkel.org geeft visie op trends binnen e-commerce

Directeur Thuiswinkel.org geeft visie op trends binnen e-commerce

In de serie ‘Succes op bestelling' helpt en inspireert PostNL e-commerce-ondernemers die hun bedrijf willen laten groeien. In de eerste aflevering geeft Wijnand Jongen, directeur van belangenvereniging Thuiswinkel.org, zijn visie op de belangrijkste trends binnen e-commerce.

Drie duidelijke trends

Online retail is een van de belangrijkste drivers van de Nederlandse economie en dit jaar is de verwachting dat consumenten 25 miljard euro online uit zullen geven aan producten en diensten. In het filmpje vertelt Wijnand dat er binnen de e-commercebranche drie duidelijke trends waarneembaar zijn.

Personalisatie

Kunstmatige intelligentie zorgt ervoor dat de gegevens die consumenten aanleveren met elkaar worden verbonden, zodat webwinkels ons een op een kunnen bedienen met de maten en voorkeuren die wij hebben. Dankzij deze personalisering worden consumenten online nog beter bediend en ontvangen zij nog meer service.

Voice/SmartHome

De slimme, met onze stem bestuurbare apparaten gaan een ware revolutie veroorzaken binnen de e-commercebranche. Aan de hand hiervan gaan we veel vaker met spraak spullen bestellen. En deze apparaten denken ook echt met ons mee, zodat we als consumenten ook tijd gaan besparen.

Keuzevrijheid

Inmiddels staat de consument aan het roer van de bestelling. Hij wil de controle houden, van het bestellen tot en met het afleveren. Hij wil bijvoorbeeld zelf kunnen bepalen waar en wanneer een pakketje moet worden afgeleverd.

www.thuiswinkel.org