Handhaven van kleuren in ontwerp en verpakking is van essentieel belang

EXPERTISE De meest prominente producten ter wereld worden herkend door hun merkkleuren. En volgens Kissmetrics is kleur voor 85% van de mensen zelfs de belangrijkste reden om een bepaald product te kopen. Met dat in gedachten is het voor merken van essentieel belang om hun kleuren te definiëren en de kwaliteit ervan wereldwijd te handhaven.

Maar voor ontwerpers is het niet eenvoudig om kleuren te communiceren en te definiëren. Het is belangrijk om tools te gebruiken die ervoor zorgen dat de verpakking die uit de productielijn komt, identiek is aan de verpakking die tijdens het ontwerpproces wordt voorgesteld.

Een verpakking is namelijk veel meer dan een noodzakelijke kostenpost. Het kan een verbinding met de consument mogelijk maken op zowel het digitale als het fysieke schap. Ik denk dat de grootste uitdaging momenteel ligt in het digitale schap.

Hoewel het bedrijven heeft ontwricht, zijn er verbazingwekkende mogelijkheden om online op te vallen door het gebruik van bestaande en hoogwaardige verpakkingsontwerpen. Wanneer deze online worden gebruikt, idealiter in 3D en met 360 graden zichtbaarheid, is het merk goed vertegenwoordigd en is alle informatie over regelgeving en ingrediënten beschikbaar in de afbeelding.

Marion Sicre – Esko

Bron: Packaged Summit 2018

DELEN