Coca-Cola in Nederland introduceert met ingang van vandaag aangehechte doppen op haar plastic flessen. Consumenten zullen de nieuwe flessen vanaf begin oktober in de winkel tegenkomen. Met de introductie zet het bedrijf een volgende stap naar een ‘World Without Waste', de wereldwijde strategie voor het inzamelen en verduurzamen van verpakkingen. De aangehechte dop zorgt ervoor dat het inzamelen eenvoudiger wordt en voorkomt dat losse doppen achterblijven als zwerfafval. Coca-Cola is hiermee de eerste frisdrankproducent in Nederland die de overstap voor haar portfolio aankondigt.
Karlijn in ‘t Veld, Country Director bij Coca‑Cola in Nederland: “Hoewel het een ogenschijnlijk kleine verandering lijkt, is de aangehechte dop een innovatief ontwerp. De productie is een complex proces, maar is er een waarvan we hopen dat het een grote impact zal hebben, zodat geen dop achterblijft wanneer consumenten onze flessen inleveren. Het is een van de vele stappen die we nemen in onze wereldwijde inzet om elke fles die we verkopen ook weer in te zamelen, inclusief dop, binnen onze ambitie naar een ‘World Without Waste'. Een belangrijk onderdeel om dit doel te realiseren is dat we consumenten zoveel mogelijk betrekken in deze reis.”