HomeFoto van de dagBedrijfsleven zet zich massaal in voor een zwerfafvalvrij Nederland

Bedrijfsleven zet zich massaal in voor een zwerfafvalvrij Nederland

Op zaterdag 19 maart vindt alweer de 20e editie plaats van de Landelijke Opschoondag met als overkoepelend thema ‘Elke verpakking telt!’. Hiermee wil initiatiefnemer Nederland Schoon benadrukken dat elke verpakking telt in het voorkomen van zwerfafval én dat elke verpakking een bepaalde waarde in de keten heeft als het op de juiste manier wordt opgeruimd. Opvallend is dat er dit jaar meer bedrijven en organisaties dan ooit hebben toegezegd om mee te doen aan deze grootste opschoonactie van Nederland. Zij ondersteunen de ambitie van initiatiefnemer Nederland Schoon om het zwerfafvalprobleem aan te pakken.

Bedrijven die samen met hun medewerkers de handen uit de mouwen steken, zijn onder andere Koninklijke Grolsch, Vrumona, Cloetta, Coca-Cola in Nederland, Domino’s, Mars Nederland, McDonald’s, Jumbo en Univé. Ook roepen zij hun klanten en partners op om mee te helpen met het opruimen van zwerfafval. Aan alle deelnemers van de Landelijke Opschoondag wordt gevraagd om de Litterati-app te gebruiken om het gevonden zwerfafval te registreren, zodat opruimroutes kunnen worden geoptimaliseerd aan de hand van data. Een opschoonactie aanmaken voor de Landelijke Opschoondag 2022 is mogelijk via de website.

www.nederlandschoon.nl