Na een onderbreking van vier jaar vanwege de coronacrisis sloot ALL4PACK Emballage Paris, de internationale vakbeurs voor duurzame verpakkingen en intralogistieke oplossingen, op 24 november weer haar deuren. Tijdens de vier dagen van de beurs registreerde de 2022 editie een opkomst van bijna 45.000 professionals uit 80 landen en 1100 deelnemende exposanten en merken, waarvan 50% internationaal.
Promosalons, de Nederlandse vertegenwoordiging van de beurs, heeft nu een internationale studie uitgevoerd naar de verwachtingen en gedrag van bezoekers en exposanten na de Covid-periode. In 2022 werkten professionals in de zakentoerismesector, verzameld binnen de Copil-groep voor congressen en beurzen1, samen om een onderzoek uit te voeren naar nieuwe verwachtingen en gedragingen van internationale klanten op internationale beurzen, als reactie op de gezondheidscrisis en de energiecrisis en de heropflakkering van de inflatie.
De resultaten van dit onderzoek, uitgevoerd onder meer dan 600 exposanten en bezoekers uit 22 landen, tonen aan dat beurzen populairder zijn dan ooit bij bedrijven en weinig concurrentie ondervinden van digitale aanbiedingen, die alleen als complementair worden gezien. Milieucriteria, hoewel belangrijk, hebben nog steeds een beperkte invloed op de beslissing om deel te nemen aan een internationale vakbeurs. De algehele stijging van de reiskosten en de toegankelijkheid van de locatie zijn ook zorgen waarmee exploitanten in de sector meer dan ooit rekening moeten houden.