Belgen herkennen Jupiler pils uit duizenden, maar binnenkort zullen ze toch wel even met de ogen moeten knipperen. Het populaire bier krijgt namelijk een opvallende make-over. Dimitri Van Loock, Marketing manager Jupiler: “Onlangs heeft het logo met de bekendste stier van het land een update gekregen. Nu krijgt ook de hele verpakking een nieuwe identiteit: een strakker design, een modernere uitstraling, want bij een frisse Jupiler hoort een frisse look. Over kleuren kan je misschien nog van mening verschillen, over smaak niet. Het recept blijft dus 100 procent identiek. 100 procent Jupiler.”
Vanaf halverwege september zullen de nieuwe verpakkingen van Jupiler te vinden zijn in supermarkten en cafés. De uitrol van de hele operatie zal echter enige tijd in beslag nemen. Met meer dan twintig soorten verpakkingstypes, al het promomateriaal en de hele nieuwe stijlintegratie in winkels en bars is dit een gigantische onderneming. De nieuwste Jupiler facelift is opvallend maar past in een geleidelijke evolutie die het merk altijd heeft gekend. Het emblematische logo van de stier is daar het beste voorbeeld van.
“Het was al bijna tien jaar geleden dat het iconische Jupiler-logo zo'n opvallende visuele restyling kreeg. ‘Less is more' is het devies. De verpakking is daardoor misschien iets minder traditioneel, zou je kunnen zeggen. In de verpakkingswereld staan tegenwoordig zo veel interessante dingen te gebeuren dat veranderingen, klein of groot, wel vaker zullen gebeuren. Dat zal de bierfan in de toekomst ook wel snel beginnen opvallen”, blikt Dimitri Van Loock vooruit.
Kijk voor meer informatie op www.jupiler.be.