HomeNieuwsBedrijven en personenVerpakkingsontwerpbureau Brum lanceert nieuwe huisstijl en logo

Verpakkingsontwerpbureau Brum lanceert nieuwe huisstijl en logo

Brum is toonaangevend in originele, ongecompliceerde verpakkingsontwerpen met een topuitwerking. Onlangs lanceerde het bedrijf haar nieuwe huisstijl en logo. “Co-creatie staat bij ons centraal, niemand praat meer met zijn opdrachtgevers dan wij”, verklaart creative director Tessa Oudijn met een glimlach de spraakwolk, die het oude logo vervangt. Pieter Steenaert, strategic director: “Daarnaast wilden we een eenvoudiger, vrolijker logo in een frisse, krachtige kleur, dat uitstraalt dat we zin hebben in de toekomst.”

De wereld verandert continu en dus verandert Brum al 43 jaar mee. “In 1975 waren wij anders dan in 1974. En in 2017 anders dan in 2016. We werken nu anders en communiceren anders: soms met nieuwe mensen, soms met nieuwe technieken. Onze inzichten ontwikkelen zich, net als onze visie op packaging design. Zo blijven we veranderen. Dat verandert dus niet”, licht Brum toe. “De meeste veranderingen gaan geleidelijk. Sommige gaan meer abrupt. Dan valt het opeens op. Een ander logo bijvoorbeeld. Het vorige paste ons tien jaar lang perfect. Maar in goed overleg hebben we afscheid genomen van het Groene Mannetje en nu richten we ons op de toekomst met een vrolijk, nieuw logo.”

Het nieuwe logo van Brum is dan ook fris van kleur en vriendelijk van vorm. “Krachtig door de eenvoud. Een opvallende spraakwolk, want wij maken communicatie opvallend en visueel. En niet alleen ons logo heeft een verandering ondergaan. Ook ons visitekaartje, onze huisstijl, onze social media en onze website zijn weer up-to-date”, aldus het bedrijf.

Lees hier een uitgebreid interview met Brum op MarketingTribune…

Kijk voor meer informatie op www.brumdesign.nl.