HomeNieuwsBeurzen en evenementenMoonen Packaging organiseert vierde editie Brainpack

Moonen Packaging organiseert vierde editie Brainpack

Op donderdag 1 juni 2017 organiseert Moonen Packaging de vierde editie van Brainpack, hét event voor duurzaam ondernemen. “Samen met andere professionals, die alles willen weten van de circulaire economie, innovatie en nieuwe business modellen in food, retail, logistiek, industrie en e-commerce, gaan wij op zoek naar verrassende oplossingen. Geen hocuspocus, maar handvatten waar je direct mee aan de slag kunt. Het is tijd om jouw duurzame ambities om te zetten in acties”, aldus CEO Gé Moonen.

Masterclasses

Neem in het ochtendprogramma actief deel aan masterclasses over nieuwe business modellen, logistieke uitdagen in e-commerce of zie met eigen ogen hoe u duurzaamheid meetbaar kunt maken.

  • ‘Van plan naar business case' – Michel Schuurman (MVO Nederland) en Alain Cracacau (Rabobank Nederland)
  • ‘Innovatieve oplossingen voor logistieke app Wuunder' – Bart Takkenkamp (Wuunder) en Cloud9 (Winnaars Hackathon e-Fulfilment)
  • ‘Koersen op groen' – Gé Moonen (CEO Moonen Packaging)
  • ‘Monetariseren van impact' – Misha Elkerbout (Consultant bij Sustainalize)

Presentaties van sprekers

Keynotes Barbara Baarsma, Wijnand Jongen, Ruud Koornstra en Jasper Goossen geven in het middagprogramma hun presentaties, begeleid door dagvoorzitter Lars Sørensen.

  • Barbara Baarsma – Directeur Kennisontwikkeling & eindverantwoordelijk voor RaboResearch Rabobank.
    Is onze economie een speelbal op het wereldtoneel tussen de grootmachten? Of zijn we er niet zozeer onderdeel van en kunnen we vanuit onze koploperspositie als kenniseconomie in de lead zijn en juist sturen? Hoogleraar Barbara Baarsma schetst ons vanuit macro-economisch perspectief het speelveld en de regels.
  • Wijnand Jongen – Directeur-oprichter Thuiswinkel.org.
    Is het einde van het online winkelen in zicht? Volgens directeur-oprichter Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org wordt delen belangrijker dan bezitten. Jongen schijnt tijdens Brainpack het licht op de spelers in de wedstrijd.
  • Ruud Koornstra – Voorzitter Raad van Bestuur European Center for Climate Change Solutions.
    Volgens keynote Ruud Koornstra moeten we met zijn allen wereldkampioen worden in een nieuwe manier van ondernemen. Op Brainpack reikt hij over dit thema concrete handvatten aan.
  • Jasper Goossen- Oprichter festivalorganisatie Apenkooi.
    Een wereldwijd duurzaam festival? Dat is de revolutie waar Jasper Goosen van DGTL mee bezig is. Tijdens Brainpack neemt hij ons mee naar zijn wereld.

Pack Online, het online platform voor de verpakkingssector, is dit jaar trotse partner van Brainpack. Grijp uw kans om anders te denken, te doen en te werken. Deelname is kosteloos, u bent van harte uitgenodigd.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op www.brainpack.nl.