HomeDossiersDesignCoca-Cola draagt het zomergevoel uit met speciale actieverpakkingen

Coca-Cola draagt het zomergevoel uit met speciale actieverpakkingen

Coca-Cola vervangt deze zomer haar logo op de verpakkingen voor ruim zeventig vakantiebestemmingen. De nieuwe zomercampagne moet consumenten naast een vakantiegevoel dit jaar ook echt de kans geven om een vakantie te winnen in landen als Barcelona, Kaapstad, Ibiza en de Bahama's, zo meldt VMT in een artikel op haar website.

In Nederland zullen 160 miljoen actieverpakkingen worden verspreid van de verschillende vakantiebestemmingen. Het vernieuwde etiket zal verschijnen op blikjes van 250 ml en 330 ml, PET-flessen van 500ml, 0,5 liter en 1,75 liter en de glazen horecaflessen van 200 ml.

“Als de temperaturen stijgen, smaakt niets beter dan een ijskoude Coca-Cola. Dat gevoel stoppen we al sinds 1886 in ons product. Deze zomer dragen we dat gevoel ook uit via de verpakkingen met de vakantiebestemmingen”, vertelt brandmanager Margreet van Staalduijnen in een artikel op de website van MarketingTribune.

De tijdelijke verpakkingen zijn voorzien van een pincode die de consument kan invoeren op de campagnewebsite van Coca-Cola. Het etiket is verder te herkennen aan een ondergaande rode zon, een palmboom en de naam van één vakantiebestemming.

Kijk voor meer informatie op www.cocacola.nl.

Bron: VMT & MarketingTribune