Koopmans opende onlangs haar eerste horecaconcept voor consumenten buitenshuis onder de naam Crêpe Creaties. Samen met Bunzl werd er een cone-vormige verpakking ontwikkeld voor de crêpes. Consumenten kunnen bij de shop-in-shop terecht voor een heerlijk gevulde crêpe in verschillende zoete en hartige varianten. Een Crêpe Creatie wordt gegeten als lunch of snack, zó uit de verpakking. De handige scheurrand van de cone-vormige verpakking stelt de consument in staat om onderweg van de crêpe te genieten.
Crêpes zijn in het buitenland erg populair en helemaal ‘on trend' in Nederland. Crêpe Creaties is een concept ontwikkeld door Koopmans om de crêpe ook in ons land groot te maken. De dunne pannenkoeken zijn verkrijgbaar met vijf verschillende vullingen en een seizoensvariant en kan ook naar eigen voorkeur worden samengesteld. Koopmans Crêpe Creaties is een shop-in-shop franchise formule. “We brengen onze merkkracht, de ervaring van bestaande ondernemers en blurring tussen retail en out of home op een verrassende manier samen. Als merk willen wij op relevante momenten aanwezig zijn”, aldus Sandra van Ruiten, Product Manager bij Koopmans.
Koopmans opent zelf geen winkels, maar kiest voor samenwerking met franchisenemers. Sandra van Ruiten: “Bestaande horecaondernemers bieden we, naast onze expertise op het gebied van pannenkoeken, het vertrouwen dat consumenten hebben in het merk Koopmans.” Lunchroom La Boca had de primeur, in het Rotterdamse winkelcentrum Zuidplein werd de eerste locatie geopend. Rogier Bourgonje, eigenaar van La Boca, licht toe: “Consumenten zoeken merken waarmee zij zich kunnen identificeren en Koopmans is zo'n merk. Ik ben graag innovatief bezig met mijn zaak en sta dan ook open om nieuwe concepten te testen.” De verdere uitrol van Koopmans Crêpe Creaties vindt plaats vanaf het tweede kwartaal van 2017.
Kijk voor meer informatie op www.bunzl.nl.