Tijdens de Dutch Design Week vond vorige week de tweede editie van Design Meets Brands in Eindhoven plaats. De centrale vraag tijdens dit evenement was hoe design de kracht van een merk vergroot. Wie praat over design, praat namelijk ook over merken. Want zowel kleine als grote merken geven een steeds hogere waardering aan design als discipline. Vaak is design zelfs een wezenlijk onderdeel van de zogenaamde ‘brand story'. Er zijn talloze voorbeelden van merken waarbij design het verschil heeft gemaakt.
Zo geeft Shopper Marketing Update in een artikel op haar website het voorbeeld van Lassie. Na een aantal florissante jaren kwam er na de introductie van Toverrijst in 1959 een radicale klad in deze voorspoed. Revitalisering van het verpakkingsontwerp bracht het merk echter weer bij de weg omhoog, zo valt te lezen in het artikel. Het onderscheidende verpakkingsontwerp heeft het merk een nieuwe impuls opgeleverd.
Het Design Meets Brand bestaat uit twee onderdelen, namelijk een expositieroute en een evenement voor A-merken. Deze vonden beiden plaats bij het Design Perron. Via de expositieroute kon iedereen het designverhaal van gerenommeerde A-merken ontdekken. Andere aanwezige bedrijven waren onder andere Bavaria, Bolletje, Bonduelle, FrieslandCampina, Peijnenburg en Stegeman. Zij deelden hun designverhaal met het publiek. Daarnaast zorgden aanwezige designers en ontwerpers samen voor een enorme portie inspiratie, kennisdeling en bijzondere ontmoetingen.
Kijk voor meer informatie op www.designmeetsbrands.nl.
Bron: Shopper Marketing Update