HomeDossiersDesignDS Smith verbetert rentabiliteit met Shelf Ready Packaging

DS Smith verbetert rentabiliteit met Shelf Ready Packaging

dssmith-supermarkt

De trend naar Shelf Ready Packaging (SRP) en Retail Ready Packaging (RRP) heeft een totaal nieuwe wetenschap rondom verpakkingen gecreëerd en wordt voornamelijk door fabrikanten en retailers in de FMCG ingezet als middel om hun resultaten te verbeteren. Volgens DS Smith, zichzelf profilerend als Packaging Strategists, is de sleutel is om 'te beginnen vanaf het schap'. Het type product, omloopsnelheid, hoeveelheiden, schapafmetingen en vele andere factoren vormen de basis om de optimale constructie te ontwerpen.

dssmith-logo-2014Moderne marketeers hebben een uitgelezen mogelijkheid om de verpakkingen te integreren in hun marketingmix en zo in de supermarkt, bouwmarkt of andere winkelformules point-of-sale omzet te verhogen. De Packaging Strategists van DS Smith werken meer en meer samen met deze marketeers en helpen hen resultaten te bereiken bij shoppers, hetzij bij brand positioning, visuele disruptie of bij het ondersteunen van promotionele campagnes.

Shelf Ready verpakkingen verbeteren de rentabiliteit van de fabrieksvloer tot de supermarkt, door de kosten in de supply chain te verlagen, de beschikbaarheid in het schap te verbeteren (on-shelf-availability), de omloopsnelheid te verhogen en de ‘look and feel' van het merk te ondersteunen.

Klik hier om de voordelen van Shelf Ready Packaging te bekijken…

Kijk voor meer informatie op www.dssmith-packaging.nl.