HomeNieuws"Voedingsmiddelenindustrie volgt advies producten met Vinkje op"

“Voedingsmiddelenindustrie volgt advies producten met Vinkje op”

fabienne-vinkje

Stichting Ik Kies Bewust laat kindermarketing niet meer toe op de verpakking van producten met het blauwe Vinkje. Volgens de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding, onder meer bestaand uit Foodwatch, de Consumentenbond en de Hartstichting, zal de voedingsmiddelenindustrie het advies van de stichting opvolgen. De regeling gaat per 1 augustus in, zo staat te lezen in een artikel op de website van VMT.

vinkje-logoHet Vinkje is al omstreden sinds het in 2006 werd ingevoerd door de stichting Ik Kies Bewust. Zowel het groene als het blauwe vinkje betekenen dat een product in een bepaalde groep een relatief gezondere samenstelling heeft, maar onder andere de Consumentenbond vindt de vinkjes misleidend en ziet ze het liefst helemaal verdwijnen.

Op de verpakkingen van producten met het groene Vinkje is kindermarketing vooralsnog wel toegestaan.

Kijk voor meer informatie op www.hetvinkje.nl.

Bron: VMT