HomeDossiersDuurzaamheidConsument vraagt om duurzame verpakking voor petfood

Consument vraagt om duurzame verpakking voor petfood

petfood

De trend bij consumenten om steeds vaker voor natuurlijke producten te kiezen slaat zichtbaar over op de voeding van hun honden en katten, zo blijkt uit onderzoek van Pet Care Nederland. Ook willen consumenten weten waar het voedsel dat zij hun huisdieren geven vandaan komt en hoe het verpakt is. Ook binnen de petfood industrie is een duidelijke trend te herkennen in het gebruik van duurzame verpakkingsmaterialen. Dit vraagt om een intensivering van de aanpak van verpakkingsproducten in de petfood industrie om aan deze behoefte te voldoen. Verpakkingsproducenten spelen hierin een belangrijke rol, omdat ze de fabrikant kunnen helpen hun doelen te bereiken en hiermee uiteindelijk de consument tevreden te stellen met het product.

interzoo-2016-logoNatural Greatness

Consumenten zijn op zoek naar het zogenaamde 'totale plaatje', de vraag naar biologische voeding is nauw verweven met de vraag naar natuurlijke en duurzame verpakkingsmaterialen. Een voorbeeld van een petfood fabrikant die inspeelt op deze trend is Natural Greatness, onderdeel van Pet Care Nederland. Natural Greatness richt zich op het binnen de Nederlandse en Vlaamse markt aanbieden van natuurlijke dierenvoeding van het gelijknamige Spaanse merk. Naar eigen zeggen bevat dit dierenvoer geen onnatuurlijke toevoegingen (kleur-, geur,- smaak- en acceptatiestoffen), zogenaamde ‘dierlijk bijproducten' en is het vrij van granen. Geheel in stijl zal het droogvoer nieuwe, hermetisch afsluitbare verpakkingen krijgen, zo meldt Petfood Magazine in een artikel op haar website.

Interzoo 2016

De beurs Interzoo, waar Natural Greatness diverse vernieuwingen met betrekking tot haar honden- en kattenvoer presenteerde, vond van 26 t/m 29 mei plaats in het Duitse Neurenberg en is een toonaangevende internationale vakbeurs voor de petfood industrie. Afgelopen editie was de grootste ooit, zo meldt de beursorganisatie in een persbericht op haar website, met ongeveer 39.000 bezoekers uit meer dan negentig landen. Het aantal exposanten op de beursvloer steeg met zeven procent, een totaal van 1.818 leveranciers uit 61 landen die hun innovaties en trends toonden op het gebied van petfood.

Kijk voor meer informatie op www.interzoo.com.