HomeNieuwsBunzl speelt met Foodmailer in op toekomst van e-commerce

Bunzl speelt met Foodmailer in op toekomst van e-commerce

bunzl-foodmailer-beurs

Nederlanders weten steeds vaker de weg naar de online winkel te vinden. Het snelst groeiende marktsegment in de e-commerce is die van de voedingsmiddelen en aanverwante producten. Drie kwart van de Nederlanders bestelt al regelmatig non-foodproducten, zoals kleding, films en muziek, speelgoed en tickets, online. Het percentage Nederlanders dat nu ook foodproducten zoals boodschappen, maaltijdboxen en delicatessen online bestelt, neemt zichtbaar toe.

bunzl-logo-2014Het verzenden van voedingsmiddelen brengt echter de nodige uitdagingen met zich mee. De Foodmailer van Bunzl is speciaal ontwikkeld voor retailers die hun verse producten ook via webshops aan willen bieden. De verzendverpakking wordt gecombineerd met papieren icepacks. Met de bijbehorende app kunnen retailers en etailers precies berekenen hoeveel icepacks nodig zijn bij een bepaalde producthoeveelheid, buitentemperatuur, levertijd en gewenste aflevertemperatuur. De Foodmailer kan na gebruik bovendien in zijn geheel bij het oud-papier.

In het laatste kwartaal van 2015 stegen de online bestedingen ten opzichte van hetzelfde kwartaal het jaar ervoor met 14 procent naar 4,71 miljard euro. In heel 2016 gaat er naar verwachting zelfs zo’n 18 miljard euro om in de e-commerce, zo verwacht de Nederlands Thuiswinkel Organisatie Thuiswinkel.org.

Kijk voor meer informatie op www.bunzl.nl.

Bron: Thuiswinkel.org