HomeDossiersDesignSmart productactivatie geeft nieuw elan aan drinken Coca-Cola

Smart productactivatie geeft nieuw elan aan drinken Coca-Cola

cocacola-official

Ga naar Coke.nl/ScanIt en maak met je smartphone een foto van je Coca-Cola flesje, beweeg je mobiel om 360˚ rond te kijken, ontdek waar je fles je brengt en maak kans op fantastische prijzen zoals tickets voor festivals, pretparken, concerten, voetbalwedstrijden, bioscopen en zelfs een overnachting in één van de meest exclusieve hotels van Nederland. Met deze nieuwe smart productactivatie verrast Coca-Cola consumenten in horecagelegenheden. Via een innovatieve mobiele techniek krijgt de café- of restaurantbezoeker na het fotograferen van een flesje Coca-Cola, Coca-Cola zero of Coca-Cola light een 360° video van 15-20 seconden te zien. Uniek aan deze winactie is de interactie met het iconische glazen Coca-Cola flesje, dat uitsluitend in de horeca verkrijgbaar is.

cocacola-logo-2014Het doel van de campagne is een nieuwe beleving geven aan het Coca-Cola drinken in de horeca. Aan deze smart productactivatie doen meer dan 11.500 Nederlandse horecagelegenheden mee die de drie Coca-Cola varianten serveren. Tijdens de campagneperiode – van mei tot en met december 2016 – zijn er in Nederland maar liefst 70 miljoen Coca-Cola flesjes met actielabels in omloop.

Coca-Cola maakt gebruik van twee innovatieve technologieën, namelijk de populaire 360° video en de smart scantechniek via de fles. Hierdoor krijgt iedere iconisch glazen fles mediawaarde en wordt de Coca-Cola drinker in de horeca aangenaam verrast.

Coca-Cola werkt voor deze winactie samen met haar eigen klanten, waaronder Pathé Bioscopen, Pinkpop, Hilton Hotels & Resorts en vele anderen. Ook zet Coca-Cola advertenties, online video’s, social media en POS-materiaal in om de campagne onder de aandacht te brengen bij de horecaklanten. Met deze winactie wil Coca-Cola voor meer beleving zorgen in de horeca.

Kijk voor meer informatie op www.coca-colanederland.nl.