Frisdrankgigant Coca-Cola zet sinds kort alles op alles om kleinere blikjes en flesjes te promoten. Die nieuwe techniek legt het bedrijf geen windeieren want de populariteit van de kleine verpakkingen zit stevig in de lift.
Deze nieuwe strategie staat in contrast met die van de voorgaande jaren, waarbij Coca-Cola vooral inzette op de promotie van grote verpakkingen. Maar nu de consumenten steeds fanatieker bezig zijn met hun eigen gezondheid, ziet het bedrijf zich genoodzaakt om daarop in te spelen en zich een gezonder imago aan te meten. De frisdrankenfabrikant zet ook volop in op kleinere verpakkingen. Die moeten de consument aanzetten om het goedje vaker en met minder schuldgevoel te consumeren.
De miniblikjes en kleine flesjes zijn al een paar jaar op de markt, maar Coca-Cola promoot ze nu agressiever en plaatst ze strategischer in de supermarkt. Met deze strategie slaagde het bedrijf erin om het afgelopen kwartaal 20% meer winst te maken dan in dezelfde periode vorig jaar.
Kijk voor meer informatie op www.coca-cola.com.
Bron: De Morgen/Metro