De omzetten van de Nederlandse supermarkten zullen verder stijgen, verwacht het CBL. Vorig jaar behaalden de supermarkten een omzet van 34,3 miljard euro, wat een lichte stijging van 0,3% is ten opzichte van 2013. In de afgelopen vijf maanden behaalden de supermarkten al 2,3% meer omzet.
Van de shoppers is 76% ook positief tot zeer positief over de supermarkt. Consumenten zijn bovendien loyale klanten: bij negatieve berichtgeving over zijn supermarkt, switcht slechts 13% van winkel. Aan producten zijn boodschappers minder trouw: 36% switcht van product bij slechte berichtgeving.
Als aandachtspunten voor de supermarkt noemen consumenten het ondersteunen van lokale initiatieven, het aanbod van lokale/regionale producten en het verminderen van verpakkingsmaterialen, zo blijkt uit onderzoek van EFMI Business School in opdracht van het CBL.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) behartigt de belangen van de supermarktbranche en foodservicebedrijven in Nederland.
Kijk voor meer informatie op www.cbl.nl.
Bron: Retail Detail