Shanghai World of Packaging (SWOP) maakt al tien jaar deel uit van de Interpack-alliantie – een feit dat nu in de naam verwoord staat. Met de aanwezigheid als Interpack China versterkt Messe Düsseldorf haar internationale merkenfamilie en geeft het een duidelijke boodschap af over het belang van de Chinese verpakkingsmarkt.
Ter ere van dit jubileum heeft SWOP zich strategisch geherpositioneerd en zet het zijn succesverhaal voort als Interpack China. De nieuwe merkidentiteit werd onthuld tijdens de openingsceremonie van het evenement van dit jaar. Als Interpack China wint de vakbeurs internationaal steeds meer aan belang – aangewakkerd door het vertrouwen en de innovatieve kracht waar Interpack wereldwijd voor staat.
“De interpack-alliantie staat synoniem voor kwaliteit, betrouwbaarheid en sterke partnerschappen wereldwijd. interpack China benadrukt deze verbinding en voegt direct herkenningswaarde toe”, aldus Thomas Dohse, directeur van Interpack en Interpack-alliantie. “Als onderdeel van een wereldwijd merk brengt Interpack China internationale en Chinese bedrijven samen, waardoor exposanten directe toegang krijgen tot een van de meest opwindende en snelstgroeiende verpakkingsmarkten ter wereld.”
De nieuwe naam versterkt ook de nauwe samenwerking tussen Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd. en Adsale Exhibition Services Ltd. met de wereldwijde verpakkingsindustrie. Als gezamenlijke organisatoren zullen de twee bedrijven Interpack China blijven organiseren, dat dit jaar plaatsvindt in het Shanghai New International Expo Centre (SNIEC) van 25 tot en met 27 november 2025.
“Dit is meer dan alleen een nieuwe naam. Interpack China vertegenwoordigt onze nog nauwere band met het wereldwijde verpakkingsecosysteem en ons doel om internationale perspectieven naar de Chinese markt te brengen”, aldus Evian Gu, algemeen directeur van Messe Düsseldorf Shanghai. “In de toekomst zullen we nog intensiever samenwerken met partners van over de hele wereld om samen potentieel te ontwikkelen op het gebied van intelligente productie en innovatieve materialen en om talent te stimuleren voor de toekomst van de verpakkingsindustrie.”
China's belang voor de verwerkings- en verpakkingsindustrie is enorm. Het land is niet alleen een belangrijke speler; het is in veel opzichten ook verweven met de wereldwijde verpakkingsindustrie. Als ‘werkbank van de wereld' beschikt China over een enorme industriële productiecapaciteit en daarmee over een sterke, geïntegreerde verpakkingsindustrie.
De hoge productiedichtheid creëert een grote vraag naar verpakkingsmaterialen en -machines. Van kartonnen verpakkingen en folies tot complexe vul- en etiketteeroplossingen: de verpakkingssector groeit mee met de industriële productie. Tegelijkertijd ontwikkelt China zich tot een van de grootste consumentenmarkten ter wereld. Een groeiende middenklasse en de explosieve groei van e-commerce blijven de vraag naar veilige, duurzame en intelligente verpakkingsoplossingen stimuleren.
Interpack China markeert het begin van een nieuw hoofdstuk voor de internationale verpakkingsindustrie. De integratie in de Interpack-familie onderstreept het groeiende belang van de beurs en is een stimulans voor de locatie in Shanghai.
De eerste Interpack China vindt plaats van 16 tot en met 18 november 2026.
