Netto introduceerde in juni 2018 als eerste supermarkt in Duitsland de FlatSkin® verpakking van Sealpac. In de komende weken gaat de Duitse supermarktketen voor het volledige steakassortiment onder het eigen merk over op FlatSkin®.

De innovatieve FlatSkin® verpakking, die onlangs nog The Carton Excellence Award won in de categorie Save the Planet, bespaart tot 70 procent op plastic. Met circa 1,6 miljoen vleesverpakkingen per jaar bespaart Netto door de overgang op FlatSkin® naar verwachting zo’n 19 ton plastic per jaar.

Als onderdeel van de duurzaamheidsstrategie streeft Netto ernaar de ecologische voetafdruk continu te verkleinen. “Dit betekent ook dat de verpakking van onze eigen merken steeds duurzamer zullen worden. FlatSkin® speelt hierbij een zeer belangrijke rol voor ons”, benadrukt Christina Stylianou van Netto.

De innovatieve vleesverpakking kan bovendien snel en eenvoudig worden geopend en kunststof en karton kunnen probleemloos gescheiden van elkaar worden gerecycled. De FlatSkin® verpakking wordt geproduceerd op de A-serie schalensluitmachine van Sealpac, die in de Benelux exclusief worden gedistribueerd door Ultrapak.

www.ultrapak.nl