HomeDossiersDuurzaamheidAlbert Heijn lanceert Weggooiwijzer op verpakkingen

Albert Heijn lanceert Weggooiwijzer op verpakkingen

ah-logoAlbert Heijn lanceert de Weggooiwijzer op verpakkingen van de eigen merk producten. De Weggooiwijzer is een hulpmiddel dat consumenten helpt om verpakkingen zo goed mogelijk te scheiden, zodat ze hergebruikt kunnen worden. Verschillende logo's leggen uit hoe klanten de verschillende verpakkingsonderdelen het beste kunnen weggooien. De Weggooiwijzer gaat uit van de meest gangbare afvalstromen voor verpakkingen, namelijk papier, glas, kunststof en restafval. De Weggooiwijzer is ontwikkeld door Albert Heijn en Milieu Centraal, met behulp van Nedvang.

Op de AH puur&eerlijk biologische yoghurt, chocoladerepen, appelmoes en de AH huismerk verse sappen is de weggooiwijzer voor het eerst te zien. Albert Heijn streeft ernaar dat eind 2012 de weggooiwijzer op alle AH puur&eerlijk-producten staat en uiterlijk in 2015 op alle eigen merk producten. De supermarktketen ziet het systeem graag in alle Nederlandse supermarkten ingevoerd.

ah-weggooiwijzer

Bron: Nedvang/FoodHolland