SATO, wereldwijd de grootste producent van barcode- en etiketten printers, en EPC/RFID toepassingen, heeft aangekondigd een strategische investering in Nexgen Packaging te doen, een wereldwijde leverancier van kledingmerk identificatie en verpakkingsproducten. Opgericht in 2006, Nexgen Packaging, een beursgenoteerd bedrijf, is een toonaagevende leverancier van kledingmerk identificatie voor producten van zowel kledingfabrikanten en retailers. Nexgen richt zich op het ontwerp, marketing, productie en distributie van geweven en gedrukte labels, grafische labels, prijskaartjes, RFID-labels en etiketten.
“We zien een gezonde groei in onze RFID markt en in de Nexgen merk identificatie relaties welke zeer tevreden zijn over onze producten. De ervaringen van onze relaties zijn zeer belangrijk voor groei- en productstrategieën”, aldus Kaz Matsuyama, President en CEO van SATO Holdings Corporation. “De investering in Nexgen Packaging geeft onze missie weer om internationaal te groeien en vormt een aanvulling op de business modellen van zowel Nexgen als SATO.”
Nexgen zal blijven opereren als een onafhankelijk bedrijf en het huidige Nexgen management team wordt behouden. In de toekomst zullen SATO en Nexgen strategische voordelen van elkaar benutten, zoals de gezamenlijke ontwikkeling en implementatie van RFID. Beide bedrijven met een strategische relatie blijven onafhankelijk van elkaar werken om ervoor te zorgen dat beide kunnen profiteren van elkaars kwaliteiten.
“Weinig bedrijven hebben het belang van ervaring en focus op innovatie in het printen van etiketten en RFID-codering zoals SATO heeft”, zegt Andy Effron, Managing Partner van Nexgen. “Onze nieuwe relatie met SATO versterkt de wereldwijde activiteiten van Nexgen en wij kunnen onze klanten beter van dienst zijn dankzij nieuwe innovaties. We zijn erg enthousiast over onze samenwerking en kijken er naar uit om nauw samen te werken met het SATO team.”

Kijk voor meer informatie op www.satoeurope.com.