HomeNieuwsBeurzen en evenementenPACKAGING INNOVATIONS vestigt zich als jaarlijks evenement voor innovaties en design in...

PACKAGING INNOVATIONS vestigt zich als jaarlijks evenement voor innovaties en design in verpakkingen

De tweede editie van PACKAGING INNOVATIONS vond op 28 en 29 november j.l. plaats in de Passenger Terminal in Amsterdam. Verpakkingsspecialisten, brand managers en designers deden inspiratie op en luisterden naar toonaangevende sprekers uit de verpakkingsbranche. Volgend jaar verhuist het event naar Taets Art Gallery, gevestigd in een mooi rijksmonument aan het Noordzeekanaal.

“Omdat PACKAGING INNOVATIONS zo’n groot succes is gebleken, moeten we verhuizen naar een grotere locatie, zonder het unieke karakter van het event te verliezen. Taets Art Gallery ligt 5 minuten van de snelweg, heeft gratis parkeerplaatsen en is gemakkelijk te bereiken. We willen PACKAGING INNOVATIONS als event blijven innoveren en daar past een nieuwe, unieke locatie helemaal bij”, aldus Cornelien Baijens, Managing Director van easyFairs Nederland.

Het grote succes van PACKAGING INNOVATIONS is volgens haar onder andere te verklaren door het toegangsbeleid. “Omdat het event alleen op uitnodiging te bezoeken is, kunnen we garanderen dat alleen de professionals die gericht op zoek zijn naar nieuwe luxe- en consumentenverpakkingen PACKAGING INNOVATIONS bezoeken”, volgens Cornelien Baijens. De keynote lezingen van Robert Monaghan, AirInnovation, UK en Mark Shayler, Tickety Boo, UK, boden de vele toehoorders naast herkenning ook inspiratie. Beide sprekers werden door de aanwezigen zeer gewaardeerd.

Tijdens PACKAGING INNOVATIONS werd voor de eerste keer het Innovatie Café gepresenteerd. In het Innovatie Café werden 12 nieuwe innovaties in een korte pitch gepresenteerd aan de bezoekers. De jury stelde samen met het publiek kritische vragen en beoordeelde de innovaties. Als winnaar van de PACKAGING INNOVATIONS Award van 28 november 2012 is Teamplast (i.s.m. Bark Verpakkingen) met het ‘Bark Dosing Systeem: einde aan overdosering en verspilling' uit de bus gekomen. De PACKAGING INNOVATIONS Award van 29 november 2012 is gewonnen door Bunzl & Packable met de ‘HALOPACK: houdbaarheid verlengen en milieuvriendelijk'.

Onder de 1.155 bezoekers waren vele internationale brands vertegenwoordigd, waaronder Ahold, Apple, AS Watson, Bison International, Carrefour, Chrysal, D.E. Master Blenders 1753, Danone, FloraHolland, FrieslandCampina, GP Batteries Europe, G-Star RAW, Heinz, Heineken, Henkel, Hêrome Cosmetics, INTERGAMMA, Johma Salades, Koninklijke Verkade, Lidl, Makro, Mars, Panasonic, PepsiCo, Peugeot Nederland, Philips Consumer Lifestyle, Plukon Food Group, Pokon Naturado, Rituals, Smilde Foods, Struik Foods, TomTom, Unilever, V&D en VSM Geneesmiddelen.

Kijk voor meer informatie op www.easyFairs.com/PI-NL.