HomeNieuwsBeurzen en evenementenDe verpakkingskoorts bij EMPACK ’s-Hertogenbosch

De verpakkingskoorts bij EMPACK ’s-Hertogenbosch

Een hardnekkige griepepidemie houdt Nederland al weken in haar greep, maar tijdens EMPACK ’s-Hertogenbosch heerste er alleen een uiterst aangename verpakkingskoorts. Honderden deelnemers staken duizenden bezoekers aan en maakten samen EMPACK tot het succes dat het was. Gelach, klinkende koffiekopjes en duizenden voetstappen weerkaatsten op 27 en 28 maart tegen de muren van Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. Maar tussen dit orkest van gezellige geluiden door werd er heftig onderhandeld en keihard zaken gedaan. Professionals uit alle sectoren van de verpakkingsindustrie gingen het gesprek met elkaar aan tijdens hét verpakkingsevent van de Benelux.

Na twee succesvolle beursdagen gingen de deelnemers tevreden naar huis. Onder andere de kwaliteit van bezoekers, maar ook de technische organisatie en het efficiënte contact met bezoekers voldeed volledig aan de verwachtingen. Dat bleek niet alleen uit de gesprekken onderling, maar ook uit de enquêtes die werden uitgestuurd enkele dagen na de beurs. Een enthousiaste Arie Barendregt van De Jong Verpakking denkt bij hun deelname aan EMPACK niet aan ‘gewoon een stand', maar aan een centraal gelegen showroom waar zij gedurende twee beursdagen met een grote diversiteit aan bezoekers in contact kunnen komen. En dat is precies waar EMPACK voor staat.

Het enthousiasme onder de deelnemers werd nog eens bevestigd door het aantal aanmeldingen voor volgend jaar: maar liefs 71% van de beursvloer is alweer gevuld door proactieve ondernemers die hun deelname aan de volgende editie direct wilden bevestigen.

Ook bezoekers waren zeer te spreken over de kwaliteit en professionaliteit van zowel de deelnemers als de beurs in zijn algemeen. Een overweldigende 90% van de bezoekers beoordeelde de totale beursbeleving als goed of zeer goed en noemden de grote diversiteit aan deelnemers en de overzichtelijke opstelling als enkele sterke punten van EMPACK ten opzichte van andere verpakkingsbeurzen.

De enquête die onder de bezoekers werd gehouden resulteerde in een aantal interessante uitkomsten. Zo geeft 48% van de bezoekers aan op zoek te zijn naar ecologische en duurzame verpakkingen, 32% naar print for packaging en 31% naar labelling. De drie nieuwe features op EMPACK ’s-Hertogenbosch, namelijk printPACK, labelTECH en ecoPACK, sloten hier naadloos op aan.

Hoewel de temperaturen onderhand al weer wat zijn gedaald, klinken de beursgeluiden nog na in de hoofden van bezoekers en deelnemers en bereidt een groot aantal zich al voor op de volgende editie van EMPACK ’s-Hertogenbosch op 2 en 3 april 2014.

Kijk voor meer informatie op www.easyFairs.com/EMPACK-NL.