HomeNieuwsPont Packaging geeft heldere kijk op glasproductie

Pont Packaging geeft heldere kijk op glasproductie

Een glazen verpakking kan helpen om het imago van een product te verbeteren, maar toch zijn bedrijven soms huiverig om glas te gebruiken. Waarom die angst ongegrond is, zal Jan-Willem Ridt van Pont Packaging tijdens het Foodpacking Event uitleggen. Hij geeft op donderdag 10 oktober de presentatie ‘Een heldere kijk op glasproductie'.

“We merken bij onze klanten dat er nog veel onduidelijkheid is over het productieproces van glas”, vertelt Jan-Willem Ridt, business area manager food and beverage Benelux bij Pont Packaging, een pan-Europese leverancier van glazen en kunststof verpakkingen voor de markten food, vitamines, pharma, chemicalieën en persoonlijke verzorging.

Het gevoel dat glazen verpakkingen meer problemen meebrengen dan andere verpakkingen is volgens Ridt niet juist. “Bezoekers van de presentatie gaan leren waarom ze niet nerveus hoeven te worden als glas een non-conformiteit laat zien. We nemen het proces van glasproductie onder de loep.” Ridt zal tijdens zijn presentatie uitleggen hoe glas eigenlijk wordt geproduceerd. Ook vertelt hij welke mogelijkheden glas biedt voor de ontwikkeling van innovatieve en aantrekkelijke verpakkingen en zet hij de plus- en minpunten van glazen verpakkingen op een rij.

Een van die pluspunten is dat glas past bij een premium merk. “Glas straalt kwaliteit uit. Als je kijkt naar de verpakkingen van bijvoorbeeld mayonaise, dan zijn de goedkopere producten meestal in plastic verpakt”, zegt Ridt. Een glazen verpakking kan een product een chiquer imago geven.

Wel brengt verwerking van glas meer met zich mee dan bijvoorbeeld plastic. “Het vergt meer aandacht om glas te verwerken en meer kennis”, aldus Jan-Willem Ridt. Maar die kennis heeft Ridt dankzij jarenlange ervaring met glas – en hij is bereid om die te delen tijdens zijn presentatie.

Kijk voor meer informatie op www.ponteurope.com.