HomeDossiersDesignVPK ontwikkelt nieuwe e-commerce verpakking voor Suitcase

VPK ontwikkelt nieuwe e-commerce verpakking voor Suitcase

Suitcase is een van de jongste start-ups van de FNG groep, een sterk groeiend modebedrijf in de Benelux. Suitcase biedt online stylingadvies op maat voor modebewuste mannen die niet houden van shoppen maar wél van stijlvolle kledij. Dankzij een korte enquête en gesprek met persoonlijk stylist, stelt Suitcase een outfit op maat samen. Wat de klant niet bevalt, kan kosteloos terug gestuurd worden in de stevige e-commerce retourverpakking.

VPK ontwikkelde een hippe koffer als e-commerce verpakking, met retourfunctie, om de kledij perfect beschermd en in passende presentatie tot bij de klant te brengen. Centraal  daarbij staat de uitpakervaring. Want verpakking is het eerste touchpoint met de e-commerceklant. VPK engineers en creatievelingen brainstormden een uniek uitzicht van de verpakking met een maximaal belevingsaspect. Suitcase koos bewust voor digitale bedrukking, met tal van voordelen.

De vorm van de verpakking maakt een leuke knipoog naar de merknaam. De originele vorm, in combinatie met opvallende print, zorgen voor een unieke uitpakervaring. De verpakking heeft een handig handvat en is bedrukt aan zes zijden, voor een versterking van het ‘wow'-effect. Door de digitale druk is deze e-commerce verpakking snel leverbaar, want er zijn geen extra productietijden voor clichés of andere druktechnische ondersteuning. Bovendien vormen kleine oplages geen probleem. De bedrukking is tot slot zeer makkelijk aan te passen en leunt zich uitstekend voor marketing doeleinden.

www.vpk.com

Foto: Instagram