VH Vertical Packaging werkt al jaren met Remote Engineer in haar machines. Eerst alleen in machines die naar verre bestemmingen gingen, maar het online bieden van service en ondersteuning neemt steeds grotere vormen aan. “Het is een globale ontwikkeling die het steeds gemakkelijker maakt om wereldwijd machines te leveren en van support te voorzien. Niet uniek maar wel gaan wij stapjes verder dan 'the best of the rest'”, stelt directeur Marcel Wetemans van VH Vertical Packaging.

Als toelichting schetst hij een praktijkvoorbeeld, waarbij het zaterdagmiddag rond 12.30 uur is en een klant uit Dubai een storing heeft. Marcel Wetemans: “Hier begint het verschil. Online ondersteuning is er ook in het weekend. Er is in geval van nood altijd iemand bereikbaar die een inschatting maakt en zo nodig verdere stappen onderneemt. De klant omschrijft zijn probleem en er wordt verbinding gemaakt met de machine. Onze specialisten overleggen of het probleem op te lossen is en laten de klant enkele testjes doen.”

Uiteindelijk blijkt dat de oorzaak een verkeerde instelling is en die wordt door VH Vertical Packaging middels Remote Engineer gewijzigd. “Machine weer opgestart, even later volop productie en een blije klant. Enkele jaren geleden nog zou dit een aanleiding voor een servicebezoek zijn geweest, waarbij onze monteur ter plekke zou ontdekken dat hij voor een futiliteit en met alle kosten die daar voor de klant bij horen, naar Dubai is gevlogen”, legt Marcel Wetemans uit.

Remote Engineer is volgens hem ook erg prettig bij het updaten van software en geven van training op afstand. Marcel Wetemans: “Remote Engineer is een groot succes en derhalve sinds 2016 altijd aanwezig in onze machines. Het maakt deel uit van onze doelstelling om de machines nog betrouwbaarder, servicevriendelijker en toegankelijker te maken. Want uiteindelijk telt alleen maar ‘result with a smile'.”

www.vhnl.com