HomeNieuwsBeurzen en evenementen"Succesvolle Empack weerspiegeling zonnige toekomst verpakkingsindustrie"

“Succesvolle Empack weerspiegeling zonnige toekomst verpakkingsindustrie”

empack-den-bosch-2014-algemeen

Volle gangpaden, een druk bezocht seminarprogramma en volop netwerken; niets dan positieve signalen op de vloer van Benelux’ grootste verpakkingsbeurs. Het optimisme hing twee dagen lang in de lucht en heeft geresulteerd in aansprekende resultaten; ruim 5000 professionals hebben Empack bezocht. Dat ook de deelnemers te spreken zijn over deze editie blijkt wel uit het feit dat op dit moment al meer dan 70% van hen bevestigd heeft er op 15 & 16 april weer bij te zijn. Dit spreekt vertrouwen uit en laat zien dat de verpakkingsindustrie optimistisch is over de toekomst.

empack-den-bosch-2014-logo-2014Een strak blauwe lucht, fluitende vogels en een stralende zon; het weer was vorige week ronduit zomers te noemen. Dit zomerweer heeft verpakkend Nederland en België niet weerhouden een bezoek aan dé verpakkingsbeurs in de Benelux te brengen. Zodra de Brabanthallen haar deuren om 9.00 uur openden stroomden de bezoekers in groten getale naar binnen. Het resultaat; drie volle hallen met professionals die zich door deelnemers lieten trakteren op allerlei verpakkingsoplossingen, – materialen en innovaties. Ook keynotes Axel Groothuis, Prof. Dr. Michael Braungart, Sean Smyth en Jean Schrurs troffen volle zalen tijdens hun seminars en er werd op elke hoek van de beursvloer druk genetwerkt.

Terwijl de middagtemperatuur buiten tot zomerse waarden opliep, steeg ook het enthousiasme onder de deelnemers. Een veel gehoord compliment is de hoge kwaliteit van de bezoekers die er op de beursvloer te vinden waren. Het feit dat de deelnemers zelf ook flink hebben geïnvesteerd in hun presentatie heeft absoluut bijgedragen aan een positieve beursbeleving. Van complete lounge settings tot een netwerkbar volledig opgetrokken uit pallets en het uitdelen van goodybags, de bezoeker werd niet enkel inhoudelijk maar zeker ook visueel getrakteerd!

Behalve de veelbelovende resultaten van deze editie biedt beursorganisator easyFairs nog meer zonnige vooruitzichten. Zo werd tijdens Empack het merk Label&Print geïntroduceerd, dé titel die de wereld van print, labelling en converting samenbrengt en in 2015 voor de eerste keer, gelijktijdig met Empack in de Brabanthallen wordt georganiseerd. Label&Print wordt als merk specifiek in de markt gezet, incl. eigen marketingcampagne en website. Met Empack, Label&Print en Packaging Innovations, (26 & 27 november 2015, Amsterdam) biedt easyFairs drie sterke merken in 11 landen; “The future of Packaging.”

Klik hier voor de fotoreportage…

Klik hier voor de videoreportage met exposanten…

Klik hier voor de terugblik met beursorganisator easyFairs…

Kijk voor meer informatie op www.easyFairs.com/EMPACK-NL of klik hier voor een overzicht van al het nieuws dat we in aanloop naar de beurs hebben gepubliceerd over exposanten en de noviteiten en producten die zij op Empack toonden.