HomeDossiersDesignSchulp steekt biologische sappenlijn in een fris nieuw jasje

Schulp steekt biologische sappenlijn in een fris nieuw jasje

Schulp Vruchtensappen heeft haar biologische sappenlijn onlangs van nieuwe flessen met vernieuwde etiketten voorzien. Sapmaker Albert Schulp speelde al langer met de gedachte om het verhaal achter zijn familiebedrijf meer tot zijn recht te laten komen op de verpakkingen. “Onze achtergrond als fruitteler is nu beter zichtbaar en de originele illustraties laten zien op welke unieke plek wij hier langs de rivier de Vecht al sinds 1861 gevestigd zijn”, laat Albert Schulp weten.

Belangrijk bij de ontwikkeling van de nieuwe etiketten was de ervaring van ondernemers uit de praktijk. Zo keken onder andere Jan Peter Oosterloo van Ekoplaza Bilthoven en Astrid Weidmann en Torben Dijkstra van De Groene winkel in Zeist mee tijdens het ontwerpproces. “Wij waren best kritisch op het eerste ontwerp”, zegt Astrid Weidmann. “De achtergrond van het etiket was met diverse kleuren veel te druk en de eerste aanblik paste niet bij een authentiek bedrijf als dat van Schulp. In de winkel hebben we ook diverse klanten gevraagd welke etiketten men het meest vonden aanspreken. Dit gaf interessante uitkomsten.”

“Gaaf gedaan”, was de eerste reactie van Torben Dijkstra toen hij het eindresultaat onder ogen kreeg. “Het is een mooi en fris etiket geworden. Knap dat het ontwerpbureau met alle input de juiste snaar heeft weten te raken. Ook de herkenbaarheid van de getekende vruchten op het etiket heeft men uiteindelijk mooi opgelost. De kwaliteit is nu goed zichtbaar gemaakt met deze passende uitstraling.” Astrid Weidmann vult aan: “Het is heel stijlvol geworden. Nu moet het zich in de praktijk natuurlijk gaan bewijzen. Wij staan er in ieder geval dubbel en dwars achter!” Albert Schulp benadrukt nogmaals dat de input uit de praktijk zeer waardevol is geweest: “Dit heeft ons en de vormgevers op het juiste spoor gezet.”

Kijk voor meer informatie op www.schulp.nl.