‘Aangepaste verpakkingen voor al uw producten', dat is het motto van Pont Packaging. Continu zoeken naar oplossingen en anticiperen op toekomstige behoeften in de markt maakt Pont Packaging naar eigen zeggen marktleider in verpakkingen. Het bedrijf richt zich daarbij op het ontwikkelen en patenteren van verpakkingen op maat in glas en kunststof. “Door te luisteren naar onze klanten en onze kennis van verschillende marktsegmenten, hebben we weer een aantal goede innovaties ontwikkeld”, zo vertelt Ulric Lonfils (niet op foto), European Marketing Manager bij Pont Packaging.

Vierkante HDPE-potten (500 en 750 ml)

Pont Packaging heeft een optimale container ontwikkeld voor het verpakken van poeders, capsules en tabletten. De brede opening maakt dat deze producten efficiënt verticaal afgevuld kunnen worden. De vierkante HDPE-pot wordt al toegepast bij klanten die wastabletten, sportvoeding en capsules produceren.

Eye-catcher in het schap

In het winkelschap vallen deze verpakkingen goed op. Ze staan in het schap mooi tegen elkaar en met een opvallend label vormen ze een echte eye-catcher. Omdat er aan vier zijden etiketten aangebracht kunnen worden, kan er optimaal gecommuniceerd worden met de consument.

‘Brandcolors' toepassen

Standaard zijn de potten en de deksels wit, maar kunnen in elke gewenste kleur uitgevoerd worden. De keuze is aan de klant om hun eigen ‘brandcolors' in de labels te voorzien of juist te kiezen om de containers of deksels in de eigen kleuren te laten produceren. Iedere kleur is mogelijk.

Optimaal ruimte benutten

Iedere millimeter wordt optimaal benut van het begin tot het eind van een productiecyclus. In elk stadium levert de vierkante pot een serieuze kostenbesparing. Omdozen worden optimaal gevuld, voor en na productie, logistieke eenheden zijn uniform en op het schap in de supermarkt is alle ruimte volledig benut. De vorm maakt dat er geen ruimte verloren gaat.

www.ponteurope.com