HomeNieuwsPlus stapt over op kleinere verpakkingen voor frisdranken

Plus stapt over op kleinere verpakkingen voor frisdranken

Kleinere blikjes frisdrank leiden volgens Plus tot minder suikerinname. Daarom vervangt de supermarkt de 330 ml blikjes frisdrank voor blikjes van 250 ml. Het schap van alle niet-alcoholische koude dranken wordt opnieuw ingericht en de ‘Weet wat je drinkt'-caloriemeter bij frisdranken wordt uitgebreid naar vruchtensappen en siropen.

Leveranciers werken mee

Suikerhoudende dranken en frisdranken liggen al langer onder vuur door de impact ervan op de gezondheid. Plus vindt het belangrijk om consumenten te helpen hierbij bewuste keuzes te maken. De keuze voor kleinere verpakkingen voor frisdranken geldt zowel voor de nieuwe Plus Huismerk blikjes als voor A-merken, First Choice en op termijn ook voor OK€. Leveranciers zoals Coca-Cola werken aan dit plan mee. Therese Noorlander, Public Affairs en Communicatie directeur bij Coca-Cola Nederland: “Coca-Cola heeft, net als Plus, als doelstelling om bewust om te gaan met calorieën en waar mogelijk de inname van suiker terug te brengen. In 2020 willen we 15% minder calorieën in de markt zetten (per 100 ml en ten opzichte van 2012). Vanuit bewuste keuzes bieden, hebben we een brede range aan verpakkingen. We zien daarin zeker het nut van en toekomst in kleinere verpakkingen zoals de 250 ml blikjes. Het initiatief van Plus is voor ons ook een relevante ontwikkeling.”

Nieuwe schapindeling

Naast het verkleinen van de verpakkingen deelt Plus ook het schap van alle niet-alcoholische koude dranken opnieuw in. Hiermee wil de supermarkt het maken van een bewuste keuze stimuleren. Zo komt er bijvoorbeeld meer ruimte op het schap voor water en water met een smaakje. Deze gezonde producten komen bij elkaar te staan. Voor de frisdranken geldt dat Plus in de presentatie start met de zero en light varianten.

www.plus.nl