HomeNieuwsBedrijven en personenNovio Packaging Group fuseert met Scandinavian Packaging

Novio Packaging Group fuseert met Scandinavian Packaging

De internationale Novio Packaging Group gaat vanaf vandaag samen met Scandinavian Packaging (foto). Dit Deense verpakkingsbedrijf is hiermee ‘member of Novio Packaging' onder haar huidige naam, en zal vanaf 1 januari 2019 Novio Scandinavia heten. De recent opgerichte Novio Packaging Group, bestaande uit de internationale verpakkingsdistributiebedrijven Oosterbeek Packaging, Alpha Packaging International, Maer Flexibles, Maer Hong Kong en FehnPolycap, breidt met deze fusie haar distributiekanalen uit naar Scandinavië. Ook het dienstenpakket en het productaanbod in met name voedingsmiddelen- en farmaceutische verpakkingen zullen toenemen.

Wereldwijde dekking

“Nu Scandinavië ook tot ons gebied behoort, creëren we een nóg betere Europese dekking”, zeggen Marck Jansen en Erik Trum, directeuren van Novio Packaging Group. “Daarmee vergroten we bovendien elkaars internationale slagkracht en buying power. De waarden van Scandinavian Packaging, kwaliteit, vertrouwen en begrip, zullen ons merk ongetwijfeld versterken.” Het nieuwe ‘member of Novio Packaging' krijgt door deze fusie een branchebreed (verpakkings)distributieaanbod. Bjarke Arlø, CEO & Partner van Scandinavian Packaging: “Met de steun van de Novio Packaging Group zullen we de groei en ontwikkeling van ons bedrijf voortzetten. We kunnen niet wachten zoveel nieuwe producten en diensten aan onze Scandinavische klanten te introduceren. Het is een perfecte match.” Onder leiding van Hanne Zinck en Bjarke Arlø zet Scandinavian Packaging zijn ontwikkeling voort vanuit Borup (Denemarken). Er staan geen personele wijzigingen op het programma.

Krachten bundelen

Vanuit het Nederlandse hoofdkantoor van Novio Packaging en de overige vestigingen wereldwijd bundelen de diverse bedrijfsonderdelen op het gebied van productontwikkeling, kwaliteitswaarborg, duurzaamheid, voedselveiligheid en GMP-compliance eveneens hun krachten. Marck Jansen en Erik Trum: “Uiteindelijk heeft dit brede pakket, in combinatie met de internationale dekking én de kwaliteit en service die klanten van ons gewend zijn, toegevoegde waarde wereldwijd.”

Lees verder