Het online platform voor de verpakkingssector
Pack Online | Nieuws | Moonen Packaging komt met nieuw verpakkingsconcept ‘Box on Demand’

Moonen Packaging komt met nieuw verpakkingsconcept ‘Box on Demand’

Moonen Packaging zal tijdens de Webwinkel Vakdagen, op 24 en 25 januari in Jaarbeurs Utrecht, het nieuwe verpakkingsconcept ‘Box on Demand’ lanceren. “Wij vinden dat het afgelopen moet zijn met inefficiënte en afval verspillende verpakkingsprocessen. Daarom presenteren wij op het belangrijkste e-commerce event van de Benelux een innovatieve, flexibele totaaloplossing. Hiermee kunnen op elk moment passende dozen gecreëerd worden wat resulteert in reductie van onder meer materiaalgebruik, afvalverspilling en opslagruimte”, aldus het bedrijf.

Distributie van producten in te grote verzendverpakkingen is nog altijd aan de orde van de dag. Bedrijven die dagelijks verschillende producten verpakken, kopen een breed assortiment aan verpakkingsmaterialen in. “Het inkopen van uiteenlopende verpakkingsmaterialen heeft een aantal grote nadelen. Daarvoor is bijvoorbeeld veel opslagruimte nodig in het magazijn en organisaties hebben in de regel weinig zicht op de inkoopkosten”, vertelt Gert Tabor, Key Account Manager Industry bij Moonen Packaging. “Voor onze totaaloplossing, Box on Demand, hoeft slechts één type verpakkingsmateriaal te worden ingekocht. Hiermee kunnen verpakkingskosten tot wel 40 procent gereduceerd worden en kan het gebruik van opvulmaterialen verminderd worden met maar liefst 80 procent.”

Aanzienlijke kostenbesparing

Dankzij het nieuwe verpakkingsconcept wordt volgens Moonen Packaging een aanzienlijke kostenbesparing gerealiseerd, omdat de verpakking op verzoek in het juiste formaat wordt gemaakt. In een groeiende e-commerce wereld hebben bedrijven geen grote voorraad aan verpakkingsmaterialen meer nodig, waarmee verspilling van inkoopkosten, materialen en opslagruimte wordt voorkomen. Bovendien zijn goed verpakte producten, in een passende omdoos, gedurende het transport beter beschermd en hierdoor worden beschadigingen en daarmee ook retouren beperkt.

Het nieuwe concept bestaat uit het eindloos golfkarton als verpakkingsmateriaal, een verpakkingsmachine en software die exact uitrekent volgens welke indeling en in welk formaat doos de producten het beste passen. “In feite wordt voor iedere specifieke order een doos op maat gemaakt”, aldus Gert Tabor.

Regie in de keten

Moonen Packaging wilt met Box on Demand een stap verder gaan dan alleen het leveren van een passende verzendverpakking. “We willen bedrijven helpen hun kosten en CO2-uitstoot binnen de verpakkingsketen terug te dringen. Door producten te verpakken met een passende omdoos worden vrachtwagens efficiënter beladen en kunnen met één rit wellicht twee keer zoveel producten geleverd worden. Op deze manier willen wij ook een bijdrage leveren aan de bewustwording om processen duurzamer te maken.”

Een extra logistiek voordeel wordt behaald wanneer de vervoerder rekent met de factuurmethode Dimensional Weight Pricing (DWP). De verzendprijs wordt in dat geval berekend op basis van het volume van het pakket in plaats van op het gewicht.

Kijk voor meer informatie op www.moonenpackaging.com.

Gepubliceerd op:
7 december 2017


Gepubliceerd door:
Fabienne van Berkel

Interni Film staat voor uitstekende service in flexibele verpakkingen
Interni Film verwerkt diverse flexibele verpakkingsfolies, waaronder BOPP, CPP en PET. “Wij snijden de gewenste folie op maat en voorzien deze indien nodig van laser perforatie, hot needle perforatie, flexo bedrukking of laminatie. Dankzij onze permanente voorraad van 600 à 800 ton aan verschillende types en diktes kwaliteitsfolie, kunnen wij op korte termijn leveren”, aldus […]

Ritter Sport betreedt nieuwe markten met machines van Bosch
De chocoladeconsumptie in India en China neemt steeds meer toe. Dit in tegenstelling tot de stagnerende consumptie in bijvoorbeeld Duitsland. In dergelijke landen behoort chocolade namelijk tot de groeiende rijkdom van de nieuwe middenklasse. Ritter Sport is een van de meest succesvolle merken op de markt. Het productiebedrijf achter Ritter Sport, Alfred Ritter, biedt momenteel […]

Bunzl bekijkt blurring door een andere bril op Horecava
In de wereld van food neemt blurring steeds grotere vormen aan. Horeca-outlets verkopen van alles, supermarkten openen koffiecorners en hotels openen versmarkten. Blurring is volgens Bunzl geen trend, maar ‘here to stay’. Reden voor Bunzl Foodservice en Bunzl Retail & Industry om hun krachten te bundelen. Van 8 tot en met 11 januari 2018 staan […]

NVGP organiseert tweede kennisdag over verpakkingsmaterialen
De NVGP (Nederlandse Vereniging van Groothandelaren in Papier- en Verpakkingsmaterialen) organiseerde in januari 2017 met succes de eerste Kennisdag Verpakkingsmaterialen voor leden en niet-leden (foto). 176 deelnemers woonden ruim 30 trainingssessies bij en waren volgens de vereniging enthousiast over het niveau, de organisatie en de behandelde onderwerpen. Op dinsdag 23 januari 2018 organiseert de NVGP […]

Kortho sluit nieuw partnership voor verkoop van inkjetprinters in Amerika
Het Amerikaanse InkJet, Inc. breidt haar productportfolio uit met de GraphicJet X-Series Hi-Res inkjetprinters van Kortho Coding & Marking. “Deze printers worden in Nederland vervaardigd en staan bekend om hun duurzame hardware en naadloze automatisering. Hierdoor zijn ze een van de meest kostenefficiënte, betrouwbare en probleemloze hoge resolutie inkjetprinters die momenteel beschikbaar zijn op de […]

Tweets
Nieuws
Vacatures
Leveranciers
Producten
Marktplaats
Foto
Video
Agenda