HomeDossiersDesignMalibu verkoopt flessen met NFC-technologie nu ook in Amsterdam

Malibu verkoopt flessen met NFC-technologie nu ook in Amsterdam

Malibu is een nieuwe testfase met ‘connected bottles' gestart in Amsterdam als onderdeel van haar wereldwijde campagne ‘Because Summer'. Dit doet de fabrikant in samenwerking met IoT-bureau SharpEnd. De flessen worden verkocht in winkels van Gall & Gall in heel Amsterdam. De Nederlandse hoofdstad volgt na de testfase in Groot-Brittannië, waarbij de flessenhoezen van Malibu werden voorzien NFC-technologie om de winkelervaring van consumenten te verbeteren.

Elke fles heeft een hanger om de hals gekregen die consumenten uitnodigt om de voorkant van de fles uit te lezen met hun NFC-compatibele smartphone. Door simpelweg op de Malibu-zonsondergang te drukken kunnen consumenten drie digitale ervaringen ontgrendelen via hun mobiele browser. Denk hierbij aan de interactieve game ‘Shake Your Coconuts' om Malibu-prijzen te winnen, receptenvideo's om spannende nieuwe drankjes te maken en exclusieve Malibu-gerelateerde media om het zomerse gevoel voort te zetten.

In 2016 werd de campagne ‘Because Summer', gericht op de Britse markt, gelanceerd met de inzet van 45.000 NFC-flessen in grote winkels van Tesco. Het grote productieaantal maakte dit een belangrijke stap van NFC op een FMCG-product. Elke fles bood het merk een nieuwe manier om rechtstreeks met consumenten te communiceren en waardevolle inzichten in het publiek te verzamelen, zoals grote hoeveelheden inkoop- en demografische gegevens, waarmee toekomstige CRM-inspanningen aanzienlijk worden verbeterd.

Klik hier om verder te lezen…

Kijk voor meer informatie op www.malibu.nl.