HomeNieuwsJumbo investeert in e-commerce met streepjescodescanner in app

Jumbo investeert in e-commerce met streepjescodescanner in app

jumbo-scannen

De app van Jumbo Supermarkten is vernieuwd. Verbeterde functionaliteiten zorgen ervoor dat online boodschappen doen nog sneller en eenvoudiger wordt. Zo is de app uitgerust met een geoptimaliseerde scanfunctie waarmee producten in de koelkast al te scannen zijn en direct in het digitale winkelmandje geplaatst kunnen worden. Bovendien onthoudt de app het laatst gekozen Pick Up Point of het laatst gekozen bezorgtijdstip, waardoor de bestelling snel kan worden afgerond en de klant de boodschappen ook snel in huis heeft.

jumbo-logo-nieuw-1Met de verbetering van de app investeert Jumbo opnieuw in het e-commercekanaal. Eerder dit jaar werd de start van de Jumbo Bezorgservice al aangekondigd en het aantal Pick Up Points groeit snel. Jumbo telt inmiddels ruim 275 Pick up Points verspreid door heel Nederland. Vanuit ruim 75 van deze locaties bezorgt Jumbo nu ook boodschappen bij consumenten en zakelijke klanten. En dit aantal groeit in 2016 tot zo’n 100 locaties. “Bij Jumbo spannen we ons continu in om onze klanten de beste service te bieden, in onze winkels én online. Met onze vernieuwde app maken we het onze klanten nog gemakkelijker om snel online boodschappen te bestellen”, zegt Jurriaan Pouw, directeur E-commerce bij Jumbo.

De verbeterde zoek- en scanfuncties in de app zorgen ervoor dat klanten nog sneller hun online boodschappenlijst kunnen samenstellen, gewoon thuis wanneer het hen uitkomt. De benodigde boodschappen worden toegevoegd aan de lijst door het scannen van de streepjescodes op de producten of op handige stickers van veelgebruikte producten. Ook is de bestelling met één handeling afgerond doordat de laatste ophaallocatie of het laatste bezorgtijdslot als eerste weergegeven worden in de app. Klanten die ervoor kiezen hun boodschappen zelf op te halen, kunnen bovendien het ophaalbewijs toevoegen aan hun Apple Wallet.

Wekelijks worden zo'n 18.000 bestellingen geplaatst via de webwinkel op Jumbo.com of via de Jumbo app. En naar verwachting groeit het aantal orders dit jaar verder. “Om te kunnen voldoen aan de snel groeiende vraag breidt Jumbo haar e-fulfilmentcentrum in Den Bosch dit najaar sterk uit. In totaal nemen we na de uitbreiding 36.700 m2 in gebruik waarmee we straks in staat zijn om wekelijks maximaal 50.000 bestellingen te kunnen verwerken. Dit is een belangrijke stap voor verdere groei. Het is onze ambitie om in vijf jaar online marktleider te zijn”, aldus Jurriaan Pouw.

Bekijk hier hoe de Jumbo app met streepjescodescanner werkt…

Kijk voor meer informatie op www.jumbo.com.